הרב עמיחי אליהו
הרב עמיחי אליהוצילום: איגוד רבני הקהילות

יו"ר איגוד רבני הקהילות, הרב עמיחי אליהו, אשר הקים גם את ארגון צו 1 לפני כשלוש שנים יוצא בקריאה לציבור התורני, להיות מעורב יותר במערכה על צביון מדינת ישראל.

הרב אליהו, שהעביר את ניהול הארגון לרכז השטח עידן לוי, מביא לדוגמא את ההצלחה מול צה''ל בנושא פקודת הזקנים, ששונתה אתמול לאחר לחץ ציבורי בנושא לשמו הוקם הארגון - שמירה על המסורת היהודית בצה''ל.

"אמנם בשנים האחרונות השארתי את ארגון 'צו אחד' לניהול של מתנדבים ומנהלים אחרים (עידן לוי וחבריו), אבל אם עדין לא ברורה לכם החובה של הימין להקים ולקדם ארגוני חברה אזרחית, אז תסתכלו על מיזם אחד די פשוט, עם תורמים שמאמינים ברעיון, שהצליח להזיז את צה"ל הגדול ולהחזיר את פקודת הזקנים לסטנדרט שהיה מקובל לפני שהרמטכ"ל הקודם איזנקוט ביצע דה פקטו את תוכניותיו של יגיל לוי", כתב בנו של הרב שמואל אליהו.

"מעשית, יש נושא ציבורי שמפריע לכם. אתם לא אוהבים את הפעילות של הקרן החדשה בישראל. את הפעילות של הארגונים שפועלים מכוחה. (תעיוש, נאמני תורה, שחרית וכד')

קחו שבעה חברים, הורידו באתר רשם העמותות טופס לפתיחת עמותה. כל השאר פשוט. נרשמים, מתחילים לגבש תוכנית פעולה, להופיע בוועדות בכנסת, להגיע לעיתונות. (נשמע מפחיד.. אבל ממש לא)

וזהו - אתם שותפים פעילים בעיצוב המדינה. בעיני זה עדיף מלבכות בקבוצות הוואצאפ או בתגובות על ידיעות באתרי המגזר".