לתמיכה במכינת מעלה אפרים

מכינת 'בני-דוד' ביישוב מעלה אפרים יוצאת בקמפיין מימון המונים במטרה להגיע לסכום שיאפשר בניית אולם לימוד חדש במדינה.

שלוחת מכינת 'בני-דוד' בבקעת הירדן נהנית מגידול במספר התלמידים ובעקבות כך נדרש חלל חדש שיאפשר איכלוס של תלמידים נוספים.

בקמפיין מימון ההמונים מזמינה המכינה את הציבור לקחת חלק בצמיחתה של המכינה, בה לומדים כיום 50 תלמידים ובשנה הבאה קרוב ל-100, ולתרום להקמת מבנה חדש.

ראש המכינה הרב אליעזר בראון: "ברוך ה' אנו צומחים והמבנים העומדים לרשותנו הפכו לצרים מלהכיל. בואו והיו שותפים איתנו בהקמת מבנה ייעודי ללימוד של תלמידנו. היסודות כבר בשטח, צריכים את עזרתכם להקמת המבנה.

"הדגש המרכזי בשלוחה הוא לימוד התורה ברצינות, בעמל ובשמחה. לימוד אישי עם הרבנים, חבורות לימוד עם תלמידי חכמים תושבי הישוב ולימוד עצמי. בשעה 6:30 מתחילה תנועה ערה בבית המדרש עד לשעות הלילה המאוחרות", מספר הרב בראון.

"המכינה הולכת וגדלה. כיום לומדים בה 45 תלמידים ובשנה הבאה צפויים להגיע עוד 57 תלמידים. אנו מאוד שמחים בצמיחה אך מתקשים לעמוד בביקוש הרב בשל חוסר מקום פיזי. הלמידה נעשית במרחבי לימוד קטנים ואין לנו אולם לימוד ראוי שיכיל את כל התלמידים לשיחה משותפת, הרצאות ושיעורים. לא מדובר בפינוק, אלא בצורך אמיתי. אנו מרגישים תנועה עמוקה של רצון לפרוץ ולהתרחב וזקוקים לסיוע של הציבור לגרום לזה לקרות. ביקוש כבר יש עכשיו צריך גם לחזק את ההיצע", אומרים לנו במכינה.

מכינת 'בני דוד' מעלה אפרים הינה שלוחה של מכינת עלי. היא הוקמה בשנת תשע"ו בבקעת הירדן ומאז עושה חיל. במכינה לומדים כיום מספר קטן יחסית של תלמידים באווירה משפחתית. כחלק מההיכרות והחיבור עם האזור, יוצאים התלמידים בימי שישי לסיורי עומק בשטחי הבקעה והשומרון או לחילופין לעבודה אצל חקלאי הבקעה וכמובן מתכוננים מנטלית ופיזית לצבא, כנהוג ב'בני דוד'. בראש המכינה עומד הרב אליעזר בראון.

מכינת מעלה אפרים
מכינת מעלה אפריםצילום: בני דוד


"הבחורים כאן עושים הכל בשתי ידיים", מוסיף ליאור שטול מנכ"ל מוסדות 'בני דוד'. ''כל הפיתוח של המקום זה הם. יש בהם כח אדיר והם מנתבים אותו לעשייה רבה".

שטול, שלא מסתיר את גאוותו מתלמידי המכינה, מדגיש את ההישג האחרון הבולט, כאשר בוגר המכינה א' סיים לפני מספר ימים את קורס הטיס. סגן א', בוגר המכינה במעלה אפרים הוא בנו של בוגר מחזור א' במכינה בעלי ואחיינו של טייס נוסף בוגר המכינה.

"גאווה גדולה למכינה. אנחנו דואגים להכין את החבר'ה לצבא מכל הבחינות ושואפים לגדלם שיהיו בחוד החנית של החברה בישראל. אגב, הצלחת המכינה נמצאת לא רק באוויר כי אם גם עמוק בקרקע. אנחנו מסייעים רבות לחקלאי הבקעה, לומדים יחד תורה עם תושבי מעלה אפרים, וממש מרגישים שותפים לפיתוח בקעת הירדן, חלוצים במלוא מובן המילה".

שטול מסכם: "אנו פונים אליכם להיות שותפים לחיזוק והרחבת המכינה. בכך, תחזקו את הציונות הדתית בצבא, בלימוד התורה ובהתיישבות. קחו חלק ותרמו כעת".

--