איימן עודה
איימן עודהצילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ (ימינה) פנה ליו״ר הכנסת יריב לוין בבקשת להתחיל לראשונה בתולדות הכנסת בהליך הדחה נגד יו"ר הרשימה המשותפת חבר הכנסת איימן עודה, שהשתתף אתמול בכנס וירטואלי עם נציגי פתח' וחמאס.

במכתבו מבקש ח״כ סמוטריץ׳ להפעיל את סעיף 8א לחוק הכנסת וסעיף 42א(ג) לחוק יסוד הכנסת בשל התקיימות, לכאורה, התנאי האמור בסעיף 7א לחוק יסוד הכנסת הקובע כי לא יכהן אדם כחבר כנסת אם פעל לשלילת קיומה של מדינת ישראל או תמך במאבק מזויין של ארגון טרור נגד מדינת ישראל.

ח״כ סמוטריץ׳ התייחס במכתבו לנימוקי הבקשה וכתב כי ״היום, יום חמישי, התקיים כנס ווירטואלי ברמאללה בו השתתפו ח"כ איימן עודה יו"ר הרשימה המשותפת בכנסת, ראש הוועד המרכזי בפת"ח והממונה מטעם התנועה על המאבק בתוכנית החלת הריבונות הישראלית, ג'יבריל רג'וב וסגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, סאלח אל-ערורי.

''הכנס עסק בתוכנית הרשות הפלסטינית להתנגדות למהלכי החלת הריבונות של מדינת ישראל, וכלל תמיכה במאבק מזויין כנגד מדינת ישראל בשיתוף עם נציג הרשימה המשותפת״.

סמוטריץ׳ סיים וקבע כי ״השתתפותו של ח"כ עודה בכנס זה בו נשמעו אמירות מפורשות התומכות בהפעלת טרור כנגד מדינת ישראל לדוגמת 'המאבק שלנו משותף, אין אויב אחר מלבד ישראל', ומשתתפים בו תומכי טרור מהרשות הפלשתינית ומארגון החמאס אינו דבר שכנסת ישראל יכולה לעבור עליו לסדר היום. על פי החוק ח"כ עודה אינו ראוי ואינו יכול לכהן כחבר כנסת ועל כן נדרשת הדחתו״.

פתיחת ההליך דורשת את חתימתם של 70 חברי כנסת, מתוכם לפחות 10 מהאופוזיציה. עד הבוקר הצטרפו למהלך סיעות ימינה וישראל ביתנו וכעת נדרשת חתימתם של חברי הכנסת מהקואליציה.