בועז אזולאי ז"ל שנספה באסון
בועז אזולאי ז"ל שנספה באסוןצילום: באדיבות המשפחה

חגי שפייזמן, אביו של הנער לביא בן ה-15 שנפגע אמש באסון בור המים בקדומים, מסר כי מצבו של הבן משתפר וכי התקווה היא שישוחרר מבית החולים ביום ראשון הקרוב.

הוא פתח במילות תנחומים למשפחת הנער שנהרג בועז אזולאי, "קרתה תקלה טראגית", אמר.

הוא ציין כי מדובר בשלושה חברים אחראיים וערכיים שהודיעו למוקד על בואם לאזור שמשמש מקום מפגש מוכר. "השלושה היו אמורים לסייע לקייטנה לנערים בסיכון".

בצהריים הובא למנוחות בועז אזולאי, בן 15, שנספה באסון. הוא נכנס אמש עם שני חבריו לבור מים סמוך לקדומים אך לא הצליח לצאת ממנו. הוריו החליטו לתרום את קרניות עיניו: "זה מה שהוא היה רוצה שנעשה", אמרו.

"בועז, הבן הבכור של נעמי ועידו, העוגן של הבית. הוא היה בחור מדהים, אהב תורם ואדם, כריזמתי בשכבה ודמות אהובה בבני עקיבא, שלמד בישיבת 'מקור חיים' של הרב זינגר בגוש עציון", מסרו בישוב.

המאמצים לחילוץ הנער מהבור ליד קדומיםדוברות המשטרה

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, זהו המקרה השישי מתחילת 2020 של טביעת ילדים למוות. מאז שנת 2015 טבעו למוות 110 ילדים, כ-30% מתוכם בני נוער בגיל 17-15.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, אמרה כי "בני נוער הם קבוצת הסיכון השנייה בשכיחותה לתמותה מטביעה. בני נוער טובעים יותר במאגרי מים בטבע, ולרוב הטביעה מתרחשת בשל התנהגות סיכונית. אנו קוראים להורים: אל תגידו לי זה לא יקרה - ודאו שילדיכם לא נכנסים למים בחושך או במקומות מסוכנים. שיחה פתוחה עם בני הנוער יכולה למנוע את המקרה הבא".