הקונגרס בארה"ב
הקונגרס בארה"בצילום: Amos Ben Gershom/ GPO

עשרות אישים המייצגים את הקהילה הפלסטינית בארה"ב חתמו על מסמך עקרונות המציג את התנאים לתמיכתם במועמד כלשהו בבחירות שיתקיימו בארה"ב בחודש נובמבר.

ברשימת התנאים, הכרה בזכות העם הפלסטיני להגדרה עצמית, סיום מיידי וללא תנאי של הכיבוש הישראלי, זכות השיבה של הפליטים לבתיהם בהתאם להחלטת האו"ם 194, כפייה על ישראל ליישם את חובותיה על פי החוק הבינלאומי בנוגע לתושבים הנמצאים תחת כיבוש, החרם על ישראל (BDS) הוא זכות לגיטימית העולה בקנה אחד עם החוקה האמריקנית.

המסמך קורא גם להסרה מיידית של המצור הישראלי "הבלתי חוקי והבלתי אנושי" מעל רצועת עזה ולהתחייבות לפעול בהתאם להחלטת מועצת הביטחון 2334 האוסרת על שינוי המצב בשטחים שנכבשו ב-1967.

כמו כן, דורשים החותמים על המסמך ממשלת ארה"ב להתנגד לסיפוח הישראלי של שטחים באיו"ש, להחזיר את השגרירות האמריקנית לתל אביב ולהתחייב לפעול בהתאם להחלטת בית הדין הפלילי הבינלאומי שקבע כי גדר הביטחון באיו"ש אינה חוקית. עוד הם טוענים, כי חוק הלאום שאושר בכנסת בשנת 2018 הינו חוק גזעני.

המסמך דורש מהממשל האמריקני להתנות את הסיוע הצבאי לישראל במידת התחייבותה ליישם את החוק הבינלאומי ולהפסיק את הפרות זכויות האדם נגד העם הפלסטיני.