בני גנץ
בני גנץצילום: דובר צה"ל

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, מתייחס הבוקר (ראשון) לויכוח על התקציב בין הליכוד וכחול לבן.

לדבריו, העברת התקציב צריכה להיעשות מתוך מבט כולל ולשנתיים.

"זה חוסר אחריות לפעול מתוך תוכנית שלא רואה את כל התקופה בכללותה. זה לא נכון מקצועית. מה נדרש לישראל בעת הזו של אי יציבות? חייבים להסתכל על השנה וחצי ביחד. ממילא ייקחו שלושה חודשים לתכנן את התקציב", אמר גנץ בראיון לכאן ב'.

הוא התייחס גם למחלוקת נוספת עם הליכוד סביב הדרישה שפיקוד העורף ינהל את המערך לטיפול בנגיף. "משרד הביטחון אינו מבקש לקבל סמכויות בנושא הקורונה, אלא להרחיב את מערך הסיוע להתמודדות עם המשבר. המדיניות חייבת להיקבע על ידי ראש הממשלה באמצעות המל"ל וקבינט הקורונה".

"כל ההנחיות הבריאותיות והסמכויות הרפואיות חייבות להישאר בידי משרד הבריאות. בסופו של דבר מי שמטפל באזרחים באמת זה הרשויות המקומיות, ומי שיודע לעבוד הכי טוב עם הרשויות המקומיות זה פיקוד העורף. אנחנו לא מבקשים שום סמכות אצלנו, רק משימות ביצוע", דברי שר הביטחון.

גנץ התייחס גם לאי החלת הריבונות ואמר שלדעתו יש לקדם את תוכנית טראמפ יחד עם האמריקנים בצורה מדודה. "התוכנית היא נכונה, אני לא מסכים עם כל המרכיבים שלה, אבל עם רובה. רובנו לא רוצים לשלוט על הפלסטינים. לכן הרעיון צריך להיות שמירה על הביטחון תוך הגברת הריבונות באזורים הרלוונטיים - בקעת הירדן, גושי ההתיישבות וירושלים המאוחדת - ובד בבד, לאפשר היפרדות מהפלסטינים".