טכניקת הארות והצללות
טכניקת הארות והצללותצילום: ISTOCK

היום נדבר על טכניקה מוכרת בעולם האיפור שתעצב לכן, או יותר נכון תחטב לכן, את מבנה הפנים.

זה נשמע מוזר, אולי אפילו מלאכותי מידי, אבל אני מבטיחה לכן שאם עושים את זה נכון התוצאה פשוט מדהימה.

מה זה בעצם מורפולוגיה, או בשם היותר מוכר – טכניקת הארות והצללות?

מורפולוגיה היא תורת הצורות; למעשה בעזרת איפור אנחנו יכולות ממש לעצב ולפסל את תווי הפנים.

טכניקת ההארות וההצלות נשענת על תווי הפנים הטבעיים שלנו ועל משחק של אור וצל. משפט המפתח הוא: איזור מוצלל (כהה) יהיה שקוע וצר ואיזור בהיר יהיה גבוה ובולט.

מה זה אומר?

בפשטות הכוונה היא שנרצה להצליל איזורים נמוכים בפנים וכך נשווה לפנים מראה צר ולהאיר איזורים גבוהים בפנים על מנת להבליט אותם. גוון כהה הוא מקטין, בדיוק כמו ששמלה שחורה מרזה. לכן נשתמש בגווני איפור כהים יותר באיזורים הנמוכים ובגוונים בהירים יותר באיזורים הגבוהים בפנים.

עדיין לא ברור? בואו ניכנס יותר לעומק...

בני האדם נבראו שונים בכל מיני אופנים. גם צורת הפנים שונה בין אדם לאדם. לאחד פנים יותר מרובעות ולשני דומות לצורת לב. השלישי בכלל עגלגל והרביעי אובלי (Oval- צורת ביצה). למעשה מבנה הפנים האידיאלי הוא האובלי והוא ניחן בעצמות לחיים מעט שקועות, סנטר ומצח בדיוק במידה הנכונה. השאיפה היא לדמות את מבנה הפנים כמה שיותר לצורה האובלית.

צילום: istock
צילום: istock

באמצעות גוון קונטור, גוון חום כהה ומעט אפרפר בגימור מאט על מנת לדמות כמה שאפשר גוון צל טבעי, נוכל להצר את הפנים ולחטב אותן. את גוון הקונטור מניחים באיזורים השקועים בפנים: מתחת לעצמות הלחיים, מתחת לקו הלסת, במסגרת המצח ואפשר גם בצידי האף על מנת לשוות לאף מראה צר וקטן. ניתן גם להניח מעט מגוון הקונטור בצידי המצח על מנת להקטין אותו. כמובן שהכל תלוי במבנה הפנים שלכן.

לעומת זאת, את גוון ההארה, הבהיר בטון או שניים מגוון הפנים שלנו, נניח במקומות שנרצה להבליט, בדר"כ אלו המקומות הגבוהים בפנים האופן טבעי: במרכז המצח, על גשר האף, מעל עצמות הלחיים ובסנטר. באופן טבעי כשנניח על מקומות אלו גוון בהיר הם יראו גדולים יותר ובולטים יותר.

על ידי הטכניקה הזו אנחנו בעצם מדגישות את מרכז הפנים ומקטינות את המסגרת של הפנים. הפנים נראות צרות יותר ומחוטבות וקווי המתאר מוצללים בהתאם לצל הטבעי של הפנים שלנו.

כמו שבאיפור אין חוקים גם כאן תוכלו לחטב את הפנים באילו דרכים שתרצו. למשל, כשאני ממהרת מספיק לי לחטב את הפנים עם גוון קונטור בלבד ללא הגוון הבהיר ונוצרות לי הצללות טבעיות ויפות. הקונטרסט העדין שנוצר לי מול המייקאפ בגוון הטבעי שלי יוצר אפקט של חיטוב עדין. אבל כשאני מתאפרת איפור פנים מלא לאירוע אין סיכוי שאני אוותר על ההצללות וההארות. הכי אני אוהבת את החיטוב של האף! אין לכן מושג כמה זה משדרג!

אז מה איתכן? מחטבות את הפנים או מוותרות על העניין?

יעל בלום, מאפרת מקצועית ומעבירה סדנאות אישיות. לכל שאלה, שיתוף או התייעצות בנושאי טיפוח, איפור ואסתטיקה מוזמנות לפנות באינסטגרם העסקי yael_blum_makeup. יש שם סרטונים אינפורמטיביים. מוזמנות באהבה לפנות גם במייל [email protected]