מיכאל בן זיקרי
מיכאל בן זיקריצילום: באדיבות המשפחה

יוסי ארכהן וחברו דדי, תושבי קיבוץ נתיב העשרה, הגיעו ביום שישי האחרון בשעות הצהריים לבלות יחד עם ילדיהם באגם בזיקים - זמן קצר לפני האסון הנורא בו קיפח את חייו מיכאל בן זיקרי.

"פתאום ראינו את מיכאל עוזב הכול וקופץ לתוך המים תוך שהוא שוחה לעברם כדי להציל אותם", הם אמרו בשיחה עם mako.

"האנשים במקום שמעו את הצעקות אבל פחדו להיכנס למים, ואני ודדי החלטנו לעשות הכל להציל את הילדים ואת מיכאל. השארנו את הילדים שלנו על החוף וקפצנו פנימה בלי לחשוב יותר מדי. הבנתי שכל שנייה פה גורלית".

על השניות בהן ראה את הילדים ואת מי שהציל אותם סיפר, "אמרתי לדדי שכולם פה מתים. הראשים שלהם היו נפולים בתוך המים, אבל החלטנו לא לוותר והתחלנו להוציא את הילדים שהיו ראשונים ואז את מיכאל מהמים".

"אלו היו מראות קשים מאוד. ניסיתי להציל את חייו של מיכאל אבל לצערי לא הצלחתי. המראות של הילדים ושל מיכאל שהציל אותם שוקע לתחתית האגם לא יוצאים לי מהראש. אני ודדי לא ישנו כל הלילה. העובדה שהילדים נתלו עליו היא זו שגרמה לו לטבוע - אבל בזכותו הם חיים".

חלי אשתו של מיכאל אמרה בבכי, "לא האמנתי שאני אעלה לאמבולנס ואראה את הגופה שלו. הוא גיבור, איש חזק. מסר את נשמתו וזה ייחקק לעוד הרבה אנשים בחיים בראש. ואני יודעת שזה מיכאל, לא הייתי בשוק. זה האיש. לא הפתיע אותי שהוא קפץ למים, הוא כזה. לא מפחד מכלום. הייתה לו נשמה של ציפור".

ראש הממשלה נתניהו כתב בעמוד הטוויטר שלו: "אני מוסר בשמי ובשם כל אזרחי ישראל תנחומים עמוקים למשפחת בן זיקרי, על מותו של יקירם מיכאל בן זיקרי ז"ל שהקריב את חייו להצלת בני משפחה בחוף זיקים. זהו מעשה גבורה. יהי זכרו ברוך".

הנשיא ראובן רבלין ספד בעמוד הטוויטר שלו וכתב: "מיכאל בן זיקרי. גיבור. בספר דברי ימינו כמדינה, כעם, אנחנו זוכרים גיבורים-אזרחים שכמוך. אנשים מופלאים אשר מול מצוקת האחר, שמו את חייהם בכפם ורצו אל תוך התופת כדי להציל חיים. כך עשה מיכאל, והציל משפחה. עולמות שלמים. משפחת בן זיקרי, אני שולח אליכם חיבוק אמיץ. יהיה זכרו ברוך כל כך"