עו"ד אבי חימי
עו"ד אבי חימיצילום: פלאש 90

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, הבהיר בצהריים (ראשון) בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו, כי לא יתמודד על המקום שהתפנה מטעם לשכת עורכי הדין בוועדה לבחירת שופטים.

"כראש לשכת עורכי הדין, אשר אמון על ייצוג עורכי הדין אל מול ראשי מערכת המשפט, גורמי הרשות המחוקקת והמבצעת, ומתוך כבוד ורגישות לתפקיד חבר בוועדה, בחרתי שלא להתמודד בעצמי על התפקיד", כתב חימי.

"אני סבור כי ראוי שאדם אחר, שאינו מצוי בקשרי עבודה עם גורמים רלוונטיים, ייטול על עצמו את התפקיד", הוסיף ראש הלשכה, "ביזור והאצלת סמכויות גם בתוך תפקידי הלשכה, תוך הגבלת הכוח, יאפשר לכולנו להתנהל טוב יותר, להעמיק בתחומי הפעילות ולשמור על מנהל תקין ושקיפות, שהכרחיים לפעילות הלשכה, ולתפקידים הרגישים שאנו מבצעים".

חימי אף הבהיר שלא יציג מועמד מטעמו לתפקיד, וזאת לאחר שבעבר הודיע כי יקדם את בחירת השופט בדימוס יורם דנציגר לתפקיד חבר הוועדה מטעם הלשכה.

"בימים הקרובים מוזמנים עורכי דין להציע את עצמם לחברות בוועדה וההחלטה תתקבל בהצבעה חשאית בקרב חברי מועצת לשכת עורכי הדין שתתקיים ביום ה-28/7/20", ציין חימי.

"אני קורא לכל הנוגעים בדבר לנהוג ביושרה ובדרך ארץ ולכבד זה את זה. זכרו - ההחלטה תיפול בקרב 44 חברי המועצה, והדרך לליבם ואמונם לא עוברת בדפי העיתונים או בהכפשת מועמדים אחרים. אני קורא לכולם לנהל הליך בחירות הוגן, ענייני ומכבד", ציין חימי.

"ולגבי עמדתי האישית? כשם שבחרתי שלא להתמודד לתפקיד בעצמי, ומאותה סיבה, אין בכוונתי לקדם מועמד מטעמי לוועדה. לאחר שתיסגר רשימת המועמדים, ואין לי ספק שכולם יהיו ראויים לתפקיד, אחליט כיתר חברי המועצה במי אני בוחר לתפקיד החשוב ואממש את זכות ההצבעה שניתנה לי. אני מאחל בהצלחה לכל המועמדים וסמוך ובטוח שכל מי שייבחר לתפקיד ינהג באחריות, וייצג נאמנה את לשכת עורכי הדין ואת הציבור כולו", חתם ראש הלשכה.