עו''ד מנשה יאדו
עו''ד מנשה יאדוצילום: ארגון חוננו

במסגרת הסכם פשרה בתביעה אזרחית שהוגשה נגד שוטר במשטרת ישראל הוחלט כי המדינה תפצה את תשעת התובעים בסכום של 60,000 ₪, בגין מעשיו של השוטר שתועד תוקף אזרחים במהלך עבודתו.

קצין תלונות הציבור במשטרה המליץ לפטר את השוטר והוא עזב את עבודתו. כעת משלמת המדינה פיצויים לתובעים בגין מעשיו.

בתביעה, אותה הגיש עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו בשם תשעה תובעים שנפגעו בשלושה אירועים שונים, נכתב כי השוטר ביצע עיכוב אלים, עיכובים וחיפושים לא חוקיים ברכבים וכן חיפוש על גופם של קטינים תוך שהוא מביט מבעד לתחתוניהם.

האירוע הראשון כלל עיכוב בני זוג לצורך חיפוש שלא כדין והפעלת אלימות כלפי הבעל. באירוע השני עיכב השוטר שלא כדין שני זוגות נוספים תוך שהוא עורך חיפוש ארוך בחפציהם האישיים ובציודם. באירוע השלישי עיכב השוטר בחור ושני קטינים לחיפוש, תוך שהוא מסתכל מתחת לתחתוניו של אחד הקטינים.

בעקבות האירועים הגיש ארגון חוננו תלונה למחלקה לחקירות שוטרים, וכן קצין תלונות הציבור במשטרה המליץ לפטרו. השוטר התפטר מעצמו במהלך תהליך הפיטורין.

למרות זאת, פרקליטות מחוז ירושלים בחרה לייצג את השוטר בתביעה נגדו, וכעת משטרת ישראל תפצה את התובעים במסגרת הסכם פשרה בין הצדדים. השוטר עצמו לא יפצה את הנפגעים מכיסו.

עו"ד מנשה יאדו הגיב על ההחלטה: "ראוי היה לה למשטרת ישראל אילו עשתה בדק בית רציני בעקבות המקרה הזה, של שוטר שבמקרים מספר תקף פיזית באלימות קשה ובחלק מהמקרים דרש בכוח מאנשים להתפשט בתוך הרכבים שלהם באמצע הרחוב וגרם נזק רב.

"אלו המקרים שגילינו, אינני יודע כמה מקרים לא גילינו. לשמחתנו השוטר פוטר והניזוקים מקבלים פיצוי סביר. יחד עם זאת, חורה לנו שמדינת ישראל החליטה לקבל על עצמה את מלוא הפיצויים ולא לגלגל על השוטר שפעל באלימות את הנזק או חלק ממנו".