שחקני אשדוד הערב. יורדים ליגה לאחר עשור
שחקני אשדוד הערב. יורדים ליגה לאחר עשורצילום: לירון מולדובן, מנהלת הליגה

עכשיו זה רשמי: אחרי עשור בליגת העל, מכבי אשדוד יורדת לליגת המשנה, הליגה הלאומית.

עשר שנים שיחקה מכבי אשדוד בליגת העל בכדורסל במהלכה הגיעה ללא מעט רגעי שיא ובמדיה עברו לא מעט שחקנים מובילים ברבות השנים בכדורסל הישראלי בפרט והאירופי בכלל.

אשדוד עלתה לליגת העל ביולי 2010 לראשונה בתולדותיה, זאת לאחר ששלוש קבוצות לא הצליחו להעמיד תקציב מתאים לליגת העל. כבר בעונתה הראשונה בליגת העל הצליחה אשדוד להגיע עד לשלב חצי גמר גביע המדינה בכדורסל שם הודחה על ידי מכבי ת"א, כאשר גם לרבע גמר הפלייאוף הצליחה להגיע כששם הודחה על ידי הפועל ירושלים.

בעונה לאחר מכן הצליחה אשדוד לשפר את יכולתה כשבסגל השחקנים שלה נמנו מאיר טפירו, ג'וש דאנקן, אלכס טיוס ועוד. אשדוד הגיעה עד למעמד גמר הפיינל-פור כשבדרך הדיחה את גלבוע גליל ומכבי ראשון לציון, אך בגמר הפסידה למכבי ת"א.

ההצלחה האשדודית לא נעצרה ובטורניר פתיחת העונה, גביע הליגה, הגיעה עד למשחק הגמר שם שוב הפסידה למכבי ת"א, וגם בחצי גמר גביע המדינה באותה עונה נעצרה מולה.

בעונה לאחר מכן ירדה אשדוד אל הליגה השניה, אבל בשל בעיות כלכליות של קבוצת ברק נתניה, נשארה בליגה הבכירה.

את עונת 2015 פתחה אשדוד בסערה כששברה שיא בליגת העל עם חמישה ניצחונות רצופים, בין היתר על מכבי ת"א, הפועל ת"א והפועל אילת. בעונת 2017/18 נשבר שיא הניצחונות של הקבוצה וגדל ל-8 בכל המסגרות.

אשדוד המשיכה להצליח במשחקי הגביע, אך שוב במשחק הגמר של עונת 2016 הפסידה למכבי ת"א.

הערב (ראשון) גם אלילת המזל לא הצליחה לעזור לאשדודים כשאלה שמטו יתרון במהלך הרבע הרביעי והמכריע מול הפועל גלבוע גליל, בדרך להפסד ביתי בתוצאה 92:81 ולירידת ליגה לאחר עשור של הצלחות.

אשדוד יורדת לליגת המשנה, הליגה הלאומית לאחר עונה רעה מאוד במהלכה ניצחה 4 פעמים בלבד מול 22 הפסדים, בעונה בה החליפה מאמן ושחקנים בין היתר בשל התפשטות נגיף הקורונה. במקרה שלה, גם בלי הקורונה זו כנראה הייתה יורדת ליגה.