ח"כ אריאל קלנר
ח"כ אריאל קלנרצילום: חזקי ברוך

חבר הכנסת אריאל קלנר (ליכוד) שנכנס לכנסת במקומה של השרה ציפי חוטובלי, התראיין לכאן מורשת והתייחס לסוגיית הריבונות ולמקומה של מפלגה מגזרית לציבור הדתי לאומי.

תחילה סיפר קלנר על עצמו, "בן 40 נשוי ואב לחמישה, תושב חיפה, עבדתי כמנהל תעשייה וניהול ומנהל פרויקטים בהייטק עד שנכנסתי לכנסת. עסקתי בפעילות ציבורית ממש מגיל צעיר, מחאות למען עם ישראל, עמדתי בראש התא הכתום והקמתי את ארגון 'חזון לאומי' לפיתוח מנהיגות ציונית בקרב צעירים וסטודנטים וכמובן הייתי יו"ר צעירי הליכוד ועוד".

"אני מצביע בעד ריבונות. כמה שיותר ריבונות ונגד מדינה פלסטינית. ארץ ישראל שייכת לעם ישראל", אמר ח"כ קלנר.

האם תצביע בעד התוכנית אם היא תבוא כמקשה אחת?

"לא אתן את ידי למדינה פלסטינית, המטרה שלי היא להרחיק את המדינה הפלסטינית והריבונות תרחיק אותה. זו המטרה שלי".

קלנר הסביר, "מה שחשוב זה מעשים בפועל, בפועל אנחנו צריכים להחיל את הריבונות המקסימלית ולהרחיק את המדינה הפלסטינית. אני כמובן לא אוכל להתחייב בשום דרך שהיא למדינה פלסטינית, ארץ ישראל לא יכולה להיות מחולקת ואין גם עם מי לחלק אותה. ריבונו של עולם אנחנו לא מבינים עם יש לנו עסק פה? כבר 100 ומשהו שנים מנסים לחלק את הארץ הזאת, זה לא הלך, זה לא ילך וזה לא יעבוד".

מה הסיכויים לריבונות?

"אני לא חזק בהימורים אני יודע דבר אחד, אנחנו צריכים לפעול שזה יקרה, אני יודע שראש הממשלה מחוייב לזה, הליכוד מחוייב לזה, אני יודע שנעשה כל שביכולתנו שזה יקרה. אני על זה בכל הכוח".

ח"כ קלנר קורא לקבל את התנצלותו של השר צחי הנגבי והוסיף, "כל כך הרבה דנים בזה וכל כך מעט דנים במה שעושה איימן עודה שזה כבר הזדהות מוחלטת עם אויבי ישראל. בואו נעזוב התבטאות אחת לא מוצלחת. לא שמעתי שאיימן עודה אגב התנצל שהוא הלך לתומכי טרור, בעוד שצחי הנגבי כבר כמה וכמה פעמים חזר והתנצל".

קלנר החובש כיפה סרוגה נשאל האם הוא חושב שהמפלגה המגזרית סיימה את תפקידה והשיב, "אני חושב שכן. יותר ויותר מהציבור הדתי לא הצביע למפלגות המגזריות בפעם האחרונה, אני חושב שהציבור הדתי לאומי יש לו מקום ובית חם בתוך הליכוד, מפלגה ששייכת לכלל ישראל, מפלגה שמייצגת בתוכה זרמים שונים, יש גם חילוניים ומסורתיים הרבה מאוד וגם דתיים. פסיפס שלם. עולים וותיקים, פריפריה ומרכז. זו המפלגה הגדולה שמייצגת את המיינסטרים של הימין והמחנה הלאומי בישראל ואני חושב שכל אדם שמשתתיך למחנה הלאומי, ראוי שיייצג את עצמו במפלגה הגדולה".

קלנר דחה את הטענה כי הליכוד לא דואג לצרכים הדתיים של הציבור הדתי כמו שנשמע בסוגיית העברת הוועדה למינוי דיינים לידי ש"ס, "אני חושב שהליכוד יודע לדאוג גם לציבור הדתי. רק בשבוע שעבר נערכה פגישה שגם אני השתתפתי בה, עם ראש הממשלה ויו"ר הקואליציה, פגישה שבה ראש הממשלה התחייב שמכניסים את כל תקציבי החמ"ד לתקציב המדינה ולא שיהיה מחולק בכספים קואליציוניים כמו שהיה עד עכשיו, שראשי הישיבות וראשי החינוך הממלכתי דתי היו צריכים לכתת רגליים ולפשוט יד כלפי הפוליטיקאים שיואילו לזרוק להם עצם מהכספים הקואליציוניים".