משמרת מועצת יש"ע
משמרת מועצת יש"עצילום: מועצת יש"ע

סקר דעת קהל שביצע מכון רפי סמית בקרב 600 בני אדם מהאוכלוסייה היהודית מעלה כי רוב הישראלים בעד החלת ריבונות מלאה על כל היישובים ביהודה, שומרון ובבקעת הירדן.

בנוסף, כמחצית מתומכי הריבונות רואים באי החלת הריבונות כישלון אישי של נתניהו, וייחסו את הכישלון אליו. עוד עולה מהסקר כי הליכוד עלול להפסיד כ 4-5 מנדטים בשל כך.

נתונים:

• על פי הסקר 45% מהציבור בישראל בעד החלת הריבונות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, 33% נגד ועוד כ-22%, אחוז גבוה יחסית, לא הביעו דעה.

• עוד עולה מנתוני הסקר, כי רוב התומכים בתוכנית הריבונות תומכים בריבונות מלאה (46%) ולא מסתפקים בריבונות על חלק מהיישובים, כמו גוש עציון או מעלה אדומים (20%).

• מבין התומכים בהחלת הריבונות, ענו 14% מהמשיבים כי במידה וראש הממשלה לא יחיל את הריבונות יקטן הסיכוי שהם ייתמכו בליכוד בבחירות הבאות.

• מבין מצביעי הליכוד בבחירות האחרונות התומכים בריבונות 13% אמרו כי יקטן הסיכוי לתמיכה בליכוד בבחירות הבאות, אם נתניהו לא יחיל הריבונות הישראלית.

• כמחצית מהתומכים בריבונות (47%) ענו שהם מסכימים לטענה, לפיה "במידה ולא תהיה החלת ריבונות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, זה ייחשב לכישלון אישי של בנימין נתניהו".

דויד אלחייני, ראש מועצה אזורית בקעת הירדן ויו"ר מועצת יש"ע: "הסקר הזה מראה שהציבור רוצה ריבונות ולא מסתפק בריבונות חלקית. ראש הממשלה מכיר את הנתונים ויודע היטב שיש לו גב מהציבור הישראלי למהלך. אני מקווה שראש הממשלה לא ייכנע לאיומי השמאל והערבים שמתנגדים, ויקיים את הבטחותיו לעשות את המהלך ההיסטורי הזה. ראש הממשלה – הגיע הזמן להחיל את הריבונות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן ללא הקפאת בנייה וללא מדינה פלסטינית".