החברותא של אלישע ועודד

ביקרנו ב'המקום' התל אביבי, פגשנו את הלומדים והפרענו מעט לאחת החברותות. על הלימוד המשותף הם מספרים.

הרב אלישע לפיד, מורה ב'המקום', מספר על נושא הלימוד, זוגיות ונישואין דרך תפיסת הרב סולובייצ'יק. "הרבה זמן דיברנו על זה שאנחנו רוצים להעמיק סביב עולם הזוגיות והנישואין".

'המקום' מקיים בשעות אלו 55 שעות של התרמה לטובת העצמת הפעילות. "יהדות ללא הפסקה" בלב תל אביב.

החברותא של הרב לפיד, עודד, מספר על ייחודיותו של המקום: יש כאן פוטנציאל למפגש אמיתי שלך עם עצמך וגם שלך עם הזהות היהודית שלך". הרב לפיד מוסיף ומציין כי הלימוד המשותף הוא בהחלט לימוד הדדי:

"יש כאן משהו שמגיע מזווית אחרת שבה אתה מנסה לבדוק איפה הדברים נוגעים בנשמות, בנשמה שלך. זה סגנון לימוד ייחודי מאוד. ברמה האישית אני לומד המון מעודד. יש שיח מאוד פורה, משמעותי ומלא".

עודד מספר על תחושתו שלו כמי שמקבל ב'המקום' אפשרות לבחון את חייו האישיים דרך משקפי המסורת וכתבי היהדות, "ללמוד תלמוד ולראות איך הדברים באים לידי ביטוי ביומיום. אלה משקפיים שחשובות לי לזהות שלי".

על מהות תפקידו מספר הרב לפיד: "אני גם בא להפגיש וגם לפגוש. יש כאן תורה מיוחדת, לא תורה של בית מדרש וישיבה אלא משהו שמגיע מלמטה, מבפנים, ממקום אותנטי ומבקש, לא סיסמתי ולא על מה שכתוב אלא מה שמדבר מבפנים. זו תורה משמעותית. המקום שאני רוצה מפגיש גודל וחלום. אני נפגש כאן עם סוג חי ומשמעותי של תורה שחודרת לעומק הנפש, למקום האותנטי ביותר שלך, המקום העמוק והנוגע ביותר. זו זווית שמשלימה את הזווית של תורת הישיבה".

'המקום' מקיים בשעות אלו 55 שעות של התרמה לטובת העצמת הפעילות. "יהדות ללא הפסקה" בלב תל אביב.