סג"ם עידו זיו שלוש
סג"ם עידו זיו שלושצילום: דובר צה"ל

קוראים לי עידו, גר בתל אביב ובן 21. יש לי אח גדול בשירות קבע ואחות תאומה שהשתחררה מצה''ל. בגיל 14 קרה הדבר המשמעותי בחיי- כאשר אמי נפטרה לאחר מאבק ממושך ואמיץ במחלת הסרטן.

המאבק של אמי לימד אותי המון, והחוזק שלה מלווה אותי עד היום, בעיקר בצליחה של משברים בשירות הצבאי. בעקבות המאבק שלה, למדתי מהם הדברים החשובים באמת, האופטימיות שלה לימדה אותי לחייך לכל קושי ולמדתי שהמשפחה שלי והסביבה שלי הם הדברים החשובים, כשלאורך כל הדרך ניסיתי לתרום את חלקי לחברה.

במהלך התיכון התנדבתי במד״א תל אביב והדרכתי בצופי-ים תל אביב. לפני הצבא לימדתי בפנימייה כחלק מעמותת ״עתיד פלוס״ ואני מאמין בשירות הצבאי כחלק משמעותי בנתינה שבה חייב כל אזרח ישראלי.

את שירותי הצבאי התחלתי במרץ 2018 כשהתגייסתי לחיל ההנדסה הקרבית בגדוד 605 בתור קשר מ״מ, ממנו למדתי המון על פיקוד ומנהיגות.

משם המשכתי לפקד על מחזור מרץ 2019 ולאחר מכן- לקצונה. השירות בחיל ההנדסה הקרבית כרוך בתהליך בלתי פוסק של למידה עיונית קודם כל. האתגרים שמציב שדה הקרב בתחומים ההנדסיים העל קרקעיים והתת קרקעיים כאחד הולכים וגוברים ואיתם יכולות החיל להתמודד ולפרוץ את דרכו של צה״ל דרך כל מכשול שיקרה בדרכנו.

המשמעות של להיות קצין בעיני היא גדולה מאוד- ״לחשוב בגדול, לתכנן לפרטים, לקום ולעשות״- זה אחד המשפטים המנחים של קורס קציני הנדסה ולדעתי הוא מתאר בצורה מדויקת את מהות הקצין.

להיות קצין זאת בראש ובראשונה חובה- חובה להילחם בחירוף נפש על ערכיה של המדינה, להילחם על הגנת המדינה, החובה לפעול, לאהוב את האנשים אותם אתה מוביל, חובה לנצח בכל משימה שתינתן לך והחובה לייצג באיתנות ערכים של רעות, אחווה ונתינה.

להיות קצין בעיני זה הדחף לייצר מציאות טובה יותר, בטוחה יותר. היכולת והאומץ להוביל את השינוי, להיות סלע איתן במצבי אי וודאות ולתת לאנשיך את הביטחון שבהסתכלות לאחור, אלייך, כאשר אתה יודע שלך אין לאן להסתכל, אצלך השרשרת נעצרת ועלייך לקחת את ההחלטות. להיות קצין זה להיות סמל בחברה לעשייה וזכות גדולה לקחת חלק בהגנה על עם ישראל.

הדבר היפה ביותר בצה״ל לדעתי הוא האנשים. המיזוג הזה של כל התרבויות בישראל וכל הרקעים לתוך מחלקה אחת שהיא כדף חלק ליצירתה של קבוצה מגוונת, מכילה ומקבלת. הפיקוד גם כן הוא בעיקרו אנשים. אין משמעותי יותר מלקבל חבורת נערים, להעביר אותם קשיים ומשברים, לצעוד איתם ולהראות להם שהם מסוגלים להכל, יכולים על כל מכשול ובמיוחד כאשר לאורך הדרך הם לעיתים לא מאמינים בעצמם או ביכולות שלהם עד להפיכתם ללוחמים.

הרגע הזה שגרמת לחייל להבין שהוא צלח דבר שתחילה נראה לו בלתי אפשרי הוא הדבר המשמעותי ביותר.

המשמעות של הצטיינות בעיני היא החתירה להצלחה של כל הקבוצה ולא רק להצלחה האישית שלי בתור צוער. תאהבו את הקבוצה, תשפרו אותה והיא בתמורה תשפר אתכם, כי לעולם הקבוצה חזקה מהיחיד.