פסטיבל אומנות
פסטיבל אומנותצילום: יחצ

כ – 20 אמנים מתחומים שונים יציגו בימי חמישי, באופן קבוע, במהלך חופשת הקיץ, בחודשי יולי-אוגוסט, בנתניה.

היצירות המיועדות לכל המשפחה, כדוגמת: עבודות מזכוכית, עבודות עץ, עבודות מבד וסריגה, בובות העשויות מחומרים טבעיים, צורפות ותכשיטנות, יצירות פיסול ועוד.

במקביל לתערוכת היצירות יתקיימו הופעות של זמרי וציירי רחוב, מופעי ליצן, מאיירים וקריקטוריסטים.

בין האמנים שיציגו בתערוכה: אוקסנה קפלן- ציירת בשיטת קלאסית ובעלת בית הספר לציור, נטלי ורובלבסקי - בעלת שם עולמי מציירת בשיטה ממודרנית, אולג אגשקוב - צייר מצייר פורטרטים וטבע, ויקטוריה פרילוצקי - ציירת ציורי פסטל, ויטראז'ים , תם סמית - צלם טבע וסילואטים ועוד.

הפסטיבל נערך על ידי עמותת Unity Art House – גלריה קהילתית שנוסדה ללא כוונות רווח, שמטרתה לסייע לאומנים ישראלים לקדם את יצירותיהם. בגלריה מתקיימות תערוכות רבות (קבוצתי ויחיד), פסטיבלים וירידים, סדנאות לילדים ומבוגרים, ימי כיף לחברות וארגונים ואירועים שונים.

הכניסה חופשית – לקהל הרחב, במהלך הקיץ בשעה 17:00 ועד 21:00.

שמורת טבע

התערוכה "שמורת טבע" היא תערוכת נופים של העיר נתניה וכן מקומות רבים בעולם על פי סיפור חיוו של האדריכל הנתנייתי, חיים בן עמר, שהלך לעולמו.

הנוף עבור בן עמר היה כלי להעברת חוויות ורגשות. הוא צייר את נופי הארץ מתוך אהבת האדמה, הצמחייה, העצים, רחובות העיר והמבנים העתיקים. מקורות ההשראה לציורי הנוף שלו היו סביבתו הקרובה בעירו נתניה והנופים שאותם פגש בנסיעותיו ובטיוליו ברחבי הארץ ובעולם כולו. התמונות של הצייר היו תלויות בצפיפות רבה בסטודיו בביתו הצופה על הים וממוקם מול 'הגלריה על הצוק' שבנתניה.

גם האוצרת, חנה קורפמן, בחרה לתלות את העבודות בחלק מהקירות בצפיפות רבה, רק שהפעם הן קיבלו אור אחר: "התערוכה 'שמורת טבע' מחזירה אותנו שנות דור אחורה ומאזכרת גם את אופי התלייה בגלריות הראשונות של צפת ושל יפו. גם בגלריה הפרטית של האמן חיין בן עמר התליה צפופה ומרוכזת וכיום התערוכה מפיחה חיים וזיכרון ויזואלי של אמצע המאה שעברה" מסבירה חנה ומוסיפה: "העבודות בתערוכה מתייחסות בעיקר לחמדת הארץ.

לנוכח העיסוק האובססיבי של האמנות העכשווית בשואות אקולוגיות ואנושיות, הנובעות מהתערבות האדם בטבע, דווקא עתה יש מקום לעורר מחדש את תשומת הלב לראשוניותם של הדברים כתמצית הקיום". רחוב המעפילים 19, נתניה

בנוסף בשבועות האחרונים מוצגות במרכז נתניה תערוכות אמנות מתחלפות של ציירים שונים מנתניה והסביבה.

זהו פרויקט חדש במסגרת הפעילות האמנותית של "הרצל סטריט מול", אותה מקיימת עיריית נתניה, באמצעות מנהלת מרכז העיר.

מדובר בתערוכות יחיד שמוצגות בחינם לקהל הרחב ברחוב הרצל, בימים שני ורביעי, ובכיכר העצמאות במוצאי שבת.