חיזוק העו"ס - חלק מטיפול במשבר הקורונהדוברות

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת דנה הבוקר (שלישי) בשביתת העובדים והעובדות הסוציאליים.

ח"כ אופיר סופר (ימינה) סיפר על שיחה שקיים עם עובדת סוציאלית, אותה שאל מדוע הן מקיימות את המחאה והשביתה שלהן בזמן משבר הקורונה.

סופר פתח את דבריו בגילוי נאות, "אשתי היא עובדת סוציאלית ומשום כך אני מכיר מקרוב את המצוקה. מדובר בהצלת נפשות, לעתים שיחת טלפון יכולה לעשות הבדל אדיר עבור מי שבצד השני.

"לפני 3-4 חודשים דיברנו על כך שיהיה צורך בעקבות המשבר לחזק את מחלקות הרווחה כי היה ברור שנפגוש יותר אלימות במשפחה, יותר עוני ויותר נוער בסיכון. זה לא נעשה".

סופר סיפר: "דיברתי הבוקר עם אחת ממובילות המאבק ושאלתי אותה: מדוע דווקא עכשיו אתן מבקשות העלאה בשכר? התשובה שלה הייתה שהן צריכות לאייש תקנים. היא סיפרה על עובדת סוציאלית אחת בקריות שנותנת היום שירות ל-50 אלף תושבים".

"חיזוק העובדים והעובדות הסוציאליות זה חלק מהותי מהטיפול במשבר הנוכחי. צריכים לתת לשליחות הזאת את הכבוד הראוי לה. המשמעות היא שיפור השכר והתנאים וכן מענה למוגנות האישית", סיכם ח"כ סופר את דבריו.

יו״ר מרצ ח״כ ניצן הורוביץ שיזם את הדיון בוועדת העבודה והרווחה על משבר העובדים הסוציאליים, טען כי המדינה הפקירה את העובדים.

״הן מקבלות שכר מעליב וחשופות לאלימות בלתי נסבלת. בעקבות משבר הקורונה עלה ב-70 אחוז מספר הפניות לשירותי הרווחה והעובדות נחנקות וקורסות. למה מחכים? שעובדת תירצח ואז הממשלה תתייחס אליהן ברצינות? לכן השביתה שלהן היא מוצדקת ביותר. במקום להטיף מוסר לעובדות, האוצר חייב להיכנס איתן למו״מ מיידי״.