מפריחים בלונים לזכר עמית בן יגאל
מפריחים בלונים לזכר עמית בן יגאלצילום: אילן ספירא

בתחילת השבוע (ראשון) נערך טקס זיכרון ברמת גן לבן העיר, סמ"ר עמית בן יגאל שנרצח בידי מחבל שהשליך עליו לבנה.

בטקס הזיכרון השתתפו משפחתו של עמית, שר החוץ והרמטכ"ל לשעבר ח"כ גבי אשכנזי, ראש העיר רמת גן כרמל שאמה הכהן וממלא מקומו ליעד אילנילווה.

במהלך הטקס, לאחר שנשאו דברים הוריו של עמית בן יגאל הי"ד, הופרחו בלונים לבנים עם דיוקנו של בנם.

מאז נפילתו של עמית, עיריית רמת-גן מלווה את משפחתו. ביום שישי האחרון נערכה בשיתוף עם העירייה קבלת שבת מיוחדת לזכר עמית. בשבוע שעבר עיריית רמת גן השיקה את 'תכנית עמית', לעידוד והכנה לקראת הגיוס לצה"ל.

שר החוץ גבי אשכנזי אמר בטקס: "למדתי כי אין מילים שיכולות להקל ולנחם על אובדן של בן, ואין צירוף של הברות ומילים שבכוחם לגלם את יגונם של הורים, אחים ואחיות שנאלצים לקבור את היקר להם מכל".

צילום: אילן ספירא
צילום: אילן ספירא

השר אשכנזי הוסיף: "עמית מזכיר לי את עצמי, הוא היה נער חכם, מושלם, כריזמטי, מורכב חברתית ואוהב אדם. מה עוד אפשר לבקש. מסיפור חייו, נפילתו וגבורתו אנו שואבים כוח. אלו הם הסיפורים שמשרים דוגמה ומראים דרך לנוער כולו. אומרים שאדם הוא תבנית נוף מולדתו, אני אומר שעמית תבנית נוף משפחתו. צה"ל, כוחות הביטחון וצוותו של עמית לא נחו לרגע עד ששמו את ידיהם על המחבל. וידעו כל ארגוני הטרור שמי שיפגע באזרחי ובחיילי צה"ל, ישלם מחיר כבד מאוד".

ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן, אמר: "העיר רמת-גן עדיין מנסה לעכל ולהבין את האובדן של עמית שנפל למען ביטחון ישראל. לעולם לא אשכח איפה הייתי שקיבלתי את הבשורה על נפילתו של עמית".

עמית בן יגאל
עמית בן יגאלצילום: דובר צה"ל

"אלו רגעים שאתה לעולם לא שוכח", הוסיף. "העיר רמת-גן מעולם לא כאבה והייתה עצובה כמו היום של ה-12 במאי. אנו מחויבים לזכור ולהזכיר את זכרו של עמית ושל כל אחד מטובי בנותיה ובניה של העיר שנפלו, אחרת זכות קיומנו כאן תתחיל להתערער. אנו משיקים בימים אלו את תכנית הגיוס ע"ש עמית שתנציח את זכרו, רעיון שעלה בקרב תלמידי התיכון בבתי הספר בעיר ומשקיף הצעירים בעיר ליר לוי.

"בנוסף, החלטנו שכל חייל או חיילת יזכו להנצחה בעיר בדרכים משמעותיות כמו קריאת רחוב או גינה על שמם. דלת לשכתי תמיד תהיה פתוחה עבור המשפחות השכולות והם יקבלו אצלי קדימות בכל מקרה ומצב".

מ"מ רה"ע, ליעד אילני: "עם כניסתי לתפקיד לפני כשנה וחצי לקחתי על עצמי למלא תפקידים רבים ומגוונים למען העיר וכמו כל פוליטיקאי כיוונתי לכך שתחת אחריותי המספרים בתקציבים השונים יעלו, אך כיו"ר בית יד לבנים הייתה לי תפילה אחת כי בתקופת כהונתי מספר החללים לא יעלה. לצערי תפילתי לא נענתה. זכרו של עמית חרוט בליבנו לנצח, ואנו כולנו בעיר הזאת נעשה הכל על מנת לשמר ולהנציח את מורשת הגבורה שלו לעד".