ירושלים
ירושליםצילום: איסטוק

כששלומית ולצמן, חשבה על מסגרת מתאימה ומחבקת לבנות שרות, סטודנטיות ואחרות המבקשות לעצמן שייכות ממקום של קודש היא הקימה את מדרשת 'שירת חנה'.

"בירושלים חיות המון בנות מדהימות ששוכרות דירות ברחבי העיר, לומדות, עובדות וחיות את חייהן, אך אין להן מעטפת, אין מספיק מי שדואג להן בתחום ההיכרויות, ההדרכה והתמיכה האישית, ובכלל אין להן את תחושת השייכות, שהן חלק ממשהו", מסבירה שלומית מה הוביל אותה להקמת המדרשה.

"נכון שיש הרבה מדרשות שהן לשנה אחת אבל מקום שמאמץ את הבת לפי מה שטוב לה ומלווה אותה עד בניית הבית שלה ולפעמים גם אחרי, אין הרבה בנמצא. לכן החלטנו בברכתה ובהדרכתה של הרבנית עידית איצקוביץ' והרב יהושע וידר, להיות כתובת למאות בנות שגרות בירושלים".

ולצמן מספרת על המסגרת הייחודית. "השיעורים במדרשה בנויים כך שאין חובת נוכחות בכל השיעורים. כל בת בוחרת מה מתאים לה לפי סגנונה והזמן הפנוי שיש לה. לכל בת יש ליווי צמוד של שדכנית שהיא גם מאמנת אישית שמציעה לה הצעות על פי מה שמתאים וייחודי לה".

"יש לבנות שיעורים בכושר ובריאות , בהכנה לזוגיות וחיי משפחה ושיעורי תורה וחסידות מתוקים מפי גדולי רבותינו שמלווים גם את הבנות בהדרכה אישית ע"פ רצונן - הרבנים אליעזר ועקיבא קשתיאל, הרב גלעד פריגר, הרב יהושע וידר, הרבנית עידית איצקוביץ' תחיה שחם ואנוכי".

יש לציין כי תנאי המגורים במדרשה מפנקים מאוד. הדירות חדשות ומרווחות, שתי בנות חולקות חדר אחד, הנוף הנשקף הוא לעיר העתיקה והאוויר הוא של ירושלים - כשכל מילה נוספת מיותרת.

כל התכניות מסובסדת במחיר של הכל כלול.

פעם בשלושה שבועות מוזמנות הבנות לעשות שבת יחד עם רבני המדרשה. "המדרשה מתאימה את עצמה לכל בת ובת ולא להפך וברוך ה' יש לנו הרבה הצלחות", מסכמת שלומית ולצמן.

היא פונה לבנות המחפשות סביבת מגורים נוחה ונעימה לשנה הבאה. "אם את מחפשת מקום נעים ומחבק לגור בו בירושלים, אם את בת שרות, סטודנטית או מחפשת את מקומך והיית רוצה להיות חלק מחבורה מתוקה של בנות מדהימות שחיות, לומדות, שמחות ובונות את חייהן לקראת הקמת בית בישראל, מקומך איתנו במדרשת 'שירת חנה' שבמעלה הזיתים".

שבת היכרות
שבת היכרותמדשת שירת חנה