חגיגות יום ירושלים בכותל המערבי
חגיגות יום ירושלים בכותל המערביצילום: הודיה קלמן, TPS

משרד החוץ הירדני גינה את מה שהוא כינה המשך העבודות באזור "הכותל המערבי של מסגד אל-אקצה", המהווה לטענתו "חלק בלתי נפרד ממסגד אל-אקצה".

על פי מסורת האסלאם, מוחמד עלה לשליחותו השמיימית על גבי בעל חיים אגדתי אל-בוראק שהמריא לשמיים מהכותל המערבי.

אנשי דת מוסלמים טוענים, כי כל שטח מסגד אל-אקצה כולל בתוכו גם את הכותל המערבי והוא שייך בלעדית למוסלמים. הם גם שוללים לחלוטין את עובדת קיומו בעבר של בית המקדש על הר הבית.

בהודעה שפורסמה מטעם משרד הירדני אמר דובר המשרד דיף אללה אל-פאיז, כי מנהלת ההקדשים (ווקף) של מסגד אל-אקצה היא הרשות הלאומית שלה הסמכות הבלעדית בהתאם לחוק הבינ"ל לנהל את ענייני המסגד.

לדבריו, כל עבודות התחזוקה והשיפוץ במסגד אל-אקצה המשתרע על שטח של 144 דונם, ובכלל החומות, נתונות תחת אחריות בלעדית של מנהלת ההקדשים.

פאיז אמר עוד, כי על ישראל, בהיותה כוח שלטוני כובש, לכבד את התחייבויותיה בעניין זה ולהפסיק מיידית את העבודות. פאיז סיפר כי משרד החוץ הירדני שלח מכתב מחאה רשמי לממשלת ישראל בנוגע לעבודות בכותל המערבי.

תום ניסני, ראש האגף למחקר ערבי בתנועת "אם תרצו" שחשף את המזכר, הגיב "מדובר במסמך רשמי של ממשלת ירדן ונראה כי פורסם כניסיון ללחוץ על ארה"ב עקב החלת הריבונות הצפויה. מסמך זה נותן הבנה לגבי מדיניותה של ירדן בירושלים ופעולותיה השונות.

''הגיע הזמן שמדינת ישראל תפסיק את מחול השדים סביב בירתה הנצחית של ישראל. 'השולט בהר-שולט בארץ' קבע בצדק אורי צבי גרינברג והגיע הזמן שלאחר 72 שנות עצמאות הר הבית וכלל העיר העיקה יהיו תחת ריבונות ישראלית אמיתית תוך מתן חופש לכל הדתות ללא כל הגבלות", הוסיף ניסני.