מימין: מנכ''ל הפארק רועי צוובנר, שר החוץ גבי אשכנזי, מנכ"ל גב-ים אבי יעקובוביץ'
מימין: מנכ''ל הפארק רועי צוובנר, שר החוץ גבי אשכנזי, מנכ"ל גב-ים אבי יעקובוביץ'צילום: Sight

שר החוץ גבי אשכנזי ביקר בקריית הסייבר הלאומית המוקמת בפארק ההייטק גב-ים בבאר שבע.

במסגרת ביקורו נפגש אשכנזי עם מספר יזמים וחברות סטארט-אפ היושבות בפארק והתרשם מהאקוסיסטם הטכנולוגי שנבנה בו.

מטרת הביקור היתה לייצר היכרות של השר ושל הנהלת משרד החוץ עם קריית הסייבר הלאומית ההולכת ומוקמת, כמו גם עם הפעילות של החברות בפארק ההיי-טק בבאר שבע אשר הופך בשנים האחרונות למוקד עניין ומרכז טכנולוגי בינלאומי מוביל.

פארק ההייטק גב ים נגב צפוי להמשיך ולהתרחב ובימים אלה נבנה הבניין הרביעי בפארק שעתיד לאכלס, כמו שלושת הבניינים הקיימים, חברות הייטק גלובליות, מרכזי פיתוח, לצד חברות סטארטאפ בשלבים שונים. עם סיום הקמת הפארק צפויים להבנות בו כ-15 מבני הייטק מתקדמים.

"בביקורי בפארק ההיי-טק גב-ים נגב לאורך השנים אני תמיד מתרשם מההתקדמות וההתפתחות הרבה שעובר הפארק עם הזמן", שיבח אשכנזי. ''מדובר בפרויקט לאומי וציוני ראשון במעלה ואני מתרגש לראות את השינוי המיוחד שחל בפארק ובעיר. אין לי גם ספק שהחברות שזיהו את ההזדמנות וכבר הקימו כאן מרכזי פיתוח יהיו הראשונות ליהנות מפירות המאמץ המיוחד הזה ככל שהפארק ילך וימשיך להתפתח''.

השר אשכנזי הבהיר: ''אנו מחויבים למהלך מעבר היחידות הטכנולוגיות של צה"ל לנגב ובכללן יחידות התקשוב ואמ"ן. אני שמח לראות את חזון בן גוריון קורם עור וגידים. הדרום הופך לתשתית העתיד של ישראל. החיבור של מעבר צה"ל דרומה עם החיבור בין פארק ההייטק ואוניברסיטת בן גוריון הוא מהלך אסטרטגי חשוב ונכון ברמה הלאומית, מחזק את האקו סיסטם של מצוינות, יזמות וטכנולוגיה מייצר עניין רב בקרב התעשייה והזירה המדעית ברחבי העולם וידאג בעתיד לתעסוקה למאות תושבי האזור ויניב צמיחה כלכלית״.

אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים, אמר כי "בתקופה מאתגרת של משבר הקורונה אנחנו זוכים לרוח גבית מממשלת ישראל שרואה בקהילת ההייטק והסייבר ההולכת ומתעצמת בפארק גב ים נגב, יעד לאומי. חברות ענק כמו אלביט, רפאל, IBM, Dell, WIX ואחרות כבר הקימו את מרכזי הפיתוח הדרומיים שלהם בפארק. עם אכלוסו של הבניין הרביעי יכיל הפארק כ-65,000 מ"ר מרובע בהם יועסקו כ-3,000 מהנדסות ומהנדסים''.

לדברי יעקובוביץ, עם סיום הקמתו של פארק גב-ים נגב צפויים להיווצר בו מעל ל-10,000 משרות היי-טק והפארק יכיל כ-200,000 מ"ר משרדים בהשקעה של כ-1.5 מיליארד ₪. ''אנו ממתינים ומצפים להגעתם הקרוב של יחידות הטכנולוגיה העילית של אגף התקשוב ואגף המודיעין לפארק ולסביבותיו, ועם השלמת המהלך צפוי הפארק להפוך לאחד ממוקדי הטכנולוגיה והחדשנות הבולטים ביותר של מדינת ישראל''.