דייויס הערב. סחף את ת"א לניצחון חשוב
דייויס הערב. סחף את ת"א לניצחון חשובצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

ברגע האחרון. רגע לפני שהגל השני של נגיף הקורונה המתפשט בימים אלו ברחבי המדינה ומאיים להכניס את כולנו לסגר נוסף, ורגע לפני המעבר לשלבי רבע גמר הפלייאוף של ליגת העל בכדורסל, התבהרה הערב (שלישי) תמונת הקבוצות שישחקו בפלייאוף ליגת ווינר סל, אם זו אכן תתקיים לאור מגיפת הקורונה.

בעוד מכבי חיפה ועירוני נס ציונה הבטיחו את השתתפותן ברבע גמר הפלייאוף, עם ניצחונות חוץ על יריבותיהן הערב, היורדת מכבי אשדוד ועירוני נהריה בהתאמה, הפועל גלבוע גליל עשתה זאת עם תבוסה ביתית שהנחילה להפועל באר שבע ונותר מקום אחד בו הכי קרובה לזכות הפועל ת"א שסיפקה תצוגת הגנה אדירה הערב מול יריבתה על הכרטיס לשלב הבא - הפועל אילת.

האדומים מת"א נחשבים אמנם לקבוצת חוץ מעולה העונה כשאלה מחזיקים ברצף ניצחונות החוץ הפעיל הכי ארוך בליגה עם 4 כאלה, אך במשחקי הבית המצב הפוך לחלוטין.

עד כמה הפוך? בנוסף לשני הפסדיה האחרונים בבית, לגלבוע גליל ומכבי חיפה, האדומים מת"א הם היחידים בליגה עם מאזן עדיף בחוץ מאשר בבית. אם להוסיף לכך את ההיסטוריה העונה מול הפועל אילת, שהמשחקים ביניהן העונה הוכרעו בניצחונות חוץ דו-ספרתיים לשני הכיוונים וכשהמאבק על הכרטיס לשלב הפלייאוף נהיה צמוד במיוחד, הפועל ת"א חששה מהמשחק הערב ובצדק.

עבור האילתים ניצחון הערב היה חשוב מאוד גם כן, כשעל אף שירדו למקום הלפני אחרון בטבלת ליגת העל בכדורסל, מאזנה דמה לכל המתמודדות על הכרטיס לשלב הפלייאוף וניצחון חוץ הערב היה עשוי להכניס אותה לשמינייה הנכספת.

במשך דקות ארוכות של המשחק הערב ביניהן, נראה היה כי אילת תצליח להשתחל ברגע האחרון לפלייאוף הנכסף ותנחיל לתל אביבים הפסד בית נוסף העונה, כשלא מעט פעמים הובילה ב-9 נקודות הפרש.

התעוררות של התל אביבים ברבע האחרון בו איפשרו לאורחת מאילת לקלוע 4 נקודות בלבד בכל הרבע, הפכו את התוצאה ולאילת לא היה כל סיכוי. זה נגמר עם 60:69 להפועל ת"א שעושה צעד גדול בדרך להבטחת מקומה בתמונת הפלייאוף של ליגת העל בכדורסל. ניצחונות על עירוני נהריה בבית והיורדת מכבי אשדוד בחוץ, תעניק להם את הכרטיס המיוחל.

יתר תוצאות הערב בליגת העל בכדורסל:

עירוני נהריה - נס ציונה 91:89, מכבי אשדוד - מכבי חיפה 99:92, גלבוע גליל - הפועל באר שבע 65:83.