בית החולים וולפסון
בית החולים וולפסוןהמרכז הרפואי וולפסון

חלק מחולי הקורונה המונשמים שנפטרו בבית החולים וולפסון בחולון לא מתו בגלל מחלתם אלא עקב טעויות קשות שנעשו על ידי אחים ואחיות, כך עולה מ"מסקנות ולקחים" של בדיקה פנימית של הטיפול בחולים אלה.

העיתון 'ישראל היום' חשף ממצאי בדיקה שריכז ד"ר אריה סורוקסקי, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ כללי בבית החולים לגבי מותם של 21 חולים מתוך כ-120מאושפזים במחלקת הקורונה.

מכתבו של ד"ר סורוקסקי, הועבר בתחילת יוני למנהלת ביה"ח וולפסון, ד"ר ענת אנגל, והשבוע נשלח גם למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי ולד"ר ארז און, ראש חטיבת בתי החולים במשרד הבריאות.

סורוקסקי הדגיש כי הוא כותב זאת משום שבישיבה שנערכה להפקת הלקחים מהטיפול בחולי הקורונה "לא נכחו נציגות הנהלת המוסד" והוא נועד לחדד, לשנות, ולשפר את "הנושאים לעתיד לבוא ולקראת החורף הקרוב".

הוא התריע כי "לא מן הנמנע שבחורף הקרוב נתמודד עם התפרצות כפולה של שפעת עונתית וקורונה, ויש להיערך לגל של חולים מונשמים רבים" והדגיש כי יש "לשפר מספר נושאים קריטיים, שאם לא ישופרו - הדבר יעלה בחיי אדם".

סורוקסקי התריע כי במהלך התפרצות הגל הראשון של הקורונה ואמר, "סבלנו קשות מתת כוח אדם של רופאי טיפול נמרץ בכירים ומנוסים, ונאלצנו לחלק את זמננו בין המטלות הרגילות של מענה לחולים הרגילים של בית החולים ובין הטיפול בחולי הקורונה".

לדבריו, חוסר מיומנות של הצוות הסיעודי במחלקת הקורונה בבית החולים "גרם לכשלים בטיפול השוטף בחולים ובהשגחה עליהם. ב־25 שנות עבודתי בטיפול נמרץ לא נתקלתי בטעויות כאלה, והתרחשותן של טעויות כאלה מעידה על מיומנות ירודה ביותר וחוסר מקצועיות".

מבית החולים וולפסון נמסר בתגובה: "בית החולים וולפסון נמצא בחזית הלחימה בקורונה במשך כמה חודשים אינטנסיביים, ונותן את הטיפול הטוב והמסור ביותר לחולים, ע"י צוותים מיומנים ומקצועיים. כידוע מדובר בנגיף, שבוולפסון, כמו בכל העולם, עדיין לומדים אותו ואת המענה למגוון ביטוייו. מכתבו של ד"ר סורוקסקי נכתב כעמדה אישית, שנועדה לשיפור עצמי של תפקודו. זו עמדה בלתי מתוקפת או מבוססת, אשר נכתבה כחלק מתהליך בקרה עצמית וללא דיווח בזמן אמת. מובן שהפקת לקחים ולמידה מתמדת הן דרך החיים של כלל הצוותים במרכז הרפואי וולפסון בשגרה, ובוודאי שבמהלך מגיפת הקורונה. כך מקובל בעולם הרפואה, ובזכות זה אנו נותנים את הטיפול הטוב ביותר לחולים אצלנו".

שר הביטחון ושר הבריאות בפיקוד העורףטל עוז / משרד הביטחון