כיתה
כיתהצילום: איסטוק

פחות מחודשיים לפתיחת שנת הלימודים ואף אחד לא יודע כיצד תיראה שנת הלימודים הבאה תשפ"א, כך מדווח העיתון "ישראל היום".

מצד אחד, החורף לא יאפשר למידה בשטח פתוח, ומנגד - הכיתות הסגורות עלולות להפוך למדגרה של קורונה. הבעיה: אין די מבנים וכוח אדם לפצל את התלמידים לקבוצות שונות.

על רקע המשך העלייה בתחלואה, שר החינוך יואב גלנט צפוי לכנס היום (רביעי) בבוקר דיון עם פורום ההנהלה הבכיר במשרד החינוך, ובו תיבחן היערכות המשרד לקראת פתיחת שנת הלימודים בצל הקורונה.

זאת, כששעון הזמן של מערכת החינוך הולך ואוזל, ולאור התנהלות מערכת החינוך בחודשים האחרונים נראה כי גם פתיחת שנת הלימודים הקרובה, תשפ"א, תהיה מלאה באלתורים של הרגע האחרון. עם העלייה בתחלואה וכשהחורף יגיע שלושה חודשים לאחר פתיחת שנת הלימודים, בספטמבר נראה שבמערכת החינוך יהיו חייבים לעשות את הדברים אחרת. המשמעות היא אדירה, קודם כל תקציבית והשנייה לוגיסטית, כיוון שכל שינוי הכי קטן - צריך להיות מתורגם לאלפי מוסדות חינוך.

שירלי רימון־ברכה, מנהלת מינהל החינוך בעיריית תל אביב־יפו, אומרת "או ששנת הלימודים תיפתח כרגיל, מה שלא נראה בסבירות גבוהה, או שנפתח בקפסולות ורוטציה ולמידה חלקית, בדגש על הגילים הנמוכים. האפשרות השלישית היא ששנת הלימודים תיפתח רק אחרי החגים. שניים מתוך שלושת התרחישים משפיעים על ההורים, התלמידים, צוותי הגנים ובתי הספר, וכולם צריכים להביא את זה בחשבון. בגל הראשון, זו היתה הפתעה ואי אפשר היה לתכנן מראש. אבל עכשיו יש, יחסית, זמן לתכנן".

אבו דגה מציינת "העלייה במספר הנדבקים והידיעה כי עיקר ההדבקה היא במקומות סגורים, רק מחזקת את תחושתי שזהו סיכון להחזיר את ילדיי למוסדות החינוך".