ברק בכר. יביא אליפות לחיפה?
ברק בכר. יביא אליפות לחיפה?צילום: האתר הרשמי של מכבי חיפה

חוזר לכרמל. פחות מיממה עברה מאז הסתיימה עונת 2019/20 של ליגת העל בכדורגל ובסגנית האלופה מכבי חיפה כבר עושים את השינוי הראשון לקראת העונה הבאה.

היה זה מינויו הצפוי של ברק בכר למאמנה במקומו של מרקו בלבול. בלבול אמנם הצליח להוביל את חיפה לאחר שנים שחונות למקום השני בטבלה וליכולות גבוהות על הדשא ושלל הישגים, אך המטרה הייתה זכיה באליפות ושבירת ההגמוניה התל אביבית, דבר שלא עלה בידו.

בחיפה שכל שנה משקיעים בה כספים רבים הבינו כי אם המטרה אליפות יש רק אחד שמסוגל לעשות זאת - מי שעשה זאת במשך שלוש שנים רצופות ועשה היסטוריה בבירת הנגב, ברק בכר.

בכר בן ה-40 שגדל במושב צרופה שבחוף הכרמל סיפר במעמד חתימתו כי אהד את חיפה מגיל צעיר כילד. "זהו רגע שמח. החיבור שלי עם המועדון הוא מגיל צעיר וזה מקום מיוחד עבורי. מודה על האמון, מצפה להתחיל ולעבוד ויותר מכל להיפגש עם הקהל הירוק בסמי עופר".

לאחר קריירת משחק בשלל מועדונים כמו הכח רמת גן, הפועל פתח תקווה ועירוני קריית שמונה, מונה בכר לעוזר בקבוצה הצפונית שלקחה באותה עונה אליפות היסטורית ולאחר מכן מונה למאמנה הראשי והביא אותה פעמיים לגמר הגביע ואף זכה בו ב-2013/14.

ב-2015 מונה בכר למאמן הפועל באר שבע והצדיק את רף הציפיות כשבעונתו הראשונה כמאמנה זכה באליפות היסטורית, ראשונה לאחר 40 שנה. על הדרך הפך בכר למאמן הצעיר ביותר שזוכה בתואר האליפות בליגת העל בכדורגל.

בתקופתו בבאר שבע, שלטה זו בליגת העל הישראלית ללא עוררין כשאף הגיעה לשלבים גבוהים במפעלים האירופיים, כשהשיא היה כניסתה לשלב 32 האחרונות בליגה האירופית. סה"כ זכה בכר בבאר שבע בשלוש אליפויות ברציפות, עד שבשנה וחצי האחרונות חלה נסיגה ביכולת הקבוצה ולפני כחצי שנה הודיע על התפטרותו מאימון הקבוצה כשפתח את העונה הנוכחית עם 29 נקודות מ-51 אפשרויות.

כעת חוזר בכר לעמדת המאמן הראשי, עם רף ציפיות גבוה במיוחד כמו שהוא אוהב ויד חופשית לעשות את מה שהוא יודע - לזכות באליפות.