יפה בן דוד
יפה בן דודצילום: Yonatan Sindel/Flash90

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד התייחסה הערב (חמישי) בריאיון לחדשות 13 לפתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר, ואיימה להשבית את מערכת החינוך.

"עובדי הוראה בסיכון לא יהיו בשר תותחים של המלחמה בקורונה - אנחנו דורשים שיעבדו מהבית. אם לא יימצא פתרון - נכריז סכסוך עבודה ושנת הלימודים לא תיפתח", אמרה בן דוד.

"עובדי הוראה בסיכון נאלצים להגיע למוסדות החינוך וללמד, כי משרד החינוך מנכה להם אלפי שקלים מהשכר", המשיכה. "אנחנו דורשים את מה שהמגזר הציבורי עושה – אומרים לעובדים לעבוד מהבית. לא נזלזל בחיי אדם".

בן דוד התייחסה למתווה משרד החינוך לפתיחת שנת הלימודים: "המתווה לא ישים. אין גיוס כוח אדם - קרוב ל-40% מעובדי ההוראה הם בחלקיות משרה, קודם כל תשלימו להם את המשרה ותתחילו לגייס אלפי מורים. בעייתיות נוספת היא הנחיות משרד הבריאות: עטיית מסכה, בדיקת חום, תצהיר בריאות ושמירת מרחק. איך אפשר לשמור מרחק בכיתות גן וכיתות א'-ב' עם למעלה מ-35 ילדים? קובעים כללים ואי אפשר ליישם. אנחנו דורשים שיעשו כללים שאפשר ליישם".

"יומיים לפני שפורסמה התוכנית - כינסתי נציגי מנהלים, מורים וגננות, עם מנכ"ל משרד החינוך ונציגי המשרד. אמרו להם מה הליקויים במתווה, מה צריך לתקן – לא עברו יומיים ופורסם המתווה, ולא לקחו שום דבר ממה שנאמר להם".