אהוד ברק
אהוד ברקצילום: קובי ריכטר/TPS

קרן וקסנר האמריקנית חשפה את העסקה בינה לבין ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, במסגרתה הוא קיבל למעלה מ-2 מיליון דולר בשנים 2004-2006, בזמן היותו אזרח פרטי.

ברק וקרן וקסנר סירבו עד היום לפרט בעבור מה שולמו הסכומים, וכעת מתברר כי ברק התחייב לכתוב שני מחקרים עבור הקרן בתמורה לתשלום האמור. המחקר הראשון עוסק בסכסוך הישראלי-פלסטיני, ואילו המחקר השני עוסק בתחום המנהיגות.

המחקר הראשון סופק במלואו לקרן, לטובת בוגריה בארצות הברית. המחקר השני לא סופק לקרן.

קרן וקסנר מממנת לימודים לתואר שני במינהל ציבורי באוניברסיטת הרווארד שבארצות הברית, לבכירי השירות הציבורי בישראל. בין הבוגרים ניתן למצוא את הרמטכ"ל אביב כוכבי, האלוף במיל' נועם תיבון, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, ובכירים בפרקליטות, בשב"כ ובמוסד.

הנהלת קרן וקסנר גם ביקשה לעשות סוף לשמועות על הקשר בינה לבין ג'פרי אפשטיין. ''מעורבותו היחידה בקרן הייתה כממלא פונקציה אדמיניסטרטיבית בין השנים 1992- 2007 ,עד אשר פוטר על ידי משפחת וקסנר כשעלו לגביו חשדות ראשונים על פדופיליה''.

''תפקידו של אפשטיין היה מוגבל לטיפול במסמכים ובניירת הקשורה בהעברת תמיכתה הכספית של משפחת וקסנר אל הקרן", אמרו בקרן. ''אפשטיין לא ייסד את הקרן ומעולם לא היה מעורב בקביעת מדיניותה. לאפשטיין לא היה כל תפקיד בהובלת הקרן ופעילותה''.

בקרן גם הדגישו כי לאפשטיין לא הייתה מעורבות כלשהי באיתורם, בדיקתם או בחירתם של המשתתפים בתוכניות הקרן באוניברסיטת הרווארד או בכל מקום אחר. "בניגוד לפרסומים שגויים או מגמתיים המובאים מפי גורמים בעלי עניין לפגוע בתכנית – ג'פרי אפשטיין לא תרם לקרן אפילו דולר אחד מעולם''.

להודעה המלאה של קרן וקסנר

תגובת אהוד ברק: "בתקופה הנידונה עסק ברק כאדם פרטי במחקר וייעוץ לגורמים רבים. פרי עבודותיו הוא קניינם ואין באפשרותו להגיב מעבר לכך. לכל אחד ברור עכשיו שעלילת השוחד והפלילים שניסו חסידי נתניהו להדביק לברק מתנפצת כאן לרסיסים. נכשל שוב ניסיון נואש של הליכוד להכפיש בהאשמות שווא את ברק, שמבקר בחריפות את רה"מ".