מוטי וחנה סנדר
מוטי וחנה סנדרצילום: מתוך הפייסבוק

לכבוד
ראש ממשלת ישראל
מר בנימין נתניהו

מכובדי,

הנדון: אי התייחסות לבעלי עסקים חדשים שבנו את העסק שלהם בשנתיים האחרונות וטרם הצליחו להראות רווחים.

במספר מילים אספר לך על עצמי ועל חנה אשתי והמשפחה שלנו.

גרנו, חנה ואני וששת הילדים במושב גני טל בגוש קטיף 27 שנים. מהיום הראשון ועד היום האחרון היינו חקלאים, יצואנים. אהבנו מאוד את המקום, אהבנו את המקצוע עד לאותו היום לפני 15 שנים.

אוגוסט 2005, משאירים מאחור, בית גדול מידות, משק חקלאי, חממות משתלות, מקום תעסוקה. לא ידענו מה ילד יום, לא סידרו לנו מקום מראש. רק תצאו כמה שיותר מהר ולא משנה מה יהיה מחר.

עברו ביעף 15 שנים. לא נחתי לרגע מאז היום בו הגעתי בשערי בית ההארחה בקיבוץ חפץ חיים שלשם יועדנו להגיע. מועצה אזורית נחל שורק ובראשה אלי אסקוזידו קמו על רגליהם, חיבקו ואימצו אותנו את ליבם במטרה לעזור לנו.

אחת השאלות שזיעזעו אותי היתה של בני הצעיר ששאל חודשיים אחרי הגירוש את אשתי, האמא שלו... מהיום אנחנו ניהיה עניים? אין חממות, אין לאבא מקום עבודה, אף אחד לא דאג לו.

לקחתי את יהודה והשבתי לו ואמרתי לו שמע בני הצעיר, אבא שלך חוזר עוד היום לעבודה ולא משנה איפה והיכן.

ראש הממשלה, מאז אותו היום במהלך 15 שנים, נדדתי בשני מקומות זמניים, בניתי והקמתי חממות ופירקתי אותן ובניתי ופרקתי עד שהגעתי למקום הנחלה שלנו במושב גני טל, שם, במקום שאנחנו עומדים היום בנינו והקמנו משק חממות ומשתלות לתפארת.

לעצם העניין, בשנתיים האחרונות עשינו שינוי גדול במשק החקלאי שלנו מתוך מחשבה להמשיך בעבודה החקלאית אליה אנחנו מחוברים למעלה מארבעים שנים בצורה יותר חכמה ועמוקה ללא צורך בהרבה ידיים עובדות. חקרנו ודרשנו ופנינו אל אנשי מחקר ומקצוע והקמנו בעשרים אצבעות את יערות מורינגה - משתלות סנדר.

החל משנת 2018 ועד היום אנחנו עובדים ומפתחים את היערות באהבה גדולה ובשמחה. לפני למעלה משנה זרענו את העצים המשמשים לגידול יצי מורינגה להפקת שמנים מיוחדים המותאמים לשוק הקוסמטיקה ולתעשייה הרפואית. כמו כן זרענו פארק תיירותי ובתוכו דבר ייחודי שאיננו קיים בעולם. מבוכי מורינגה הזרועים באלפי עצי מורינגה זעירים המשמשים לקירות המבוך.

אין לנו שותפים, אנחנו עובדים בעצמנו בעזרת פועל... בנינו תוכנית עיסקית מפורטת כדי לשכנע את הבנקים לתת לנו מימונים ובתוכנית כתוב כי התחלת הפעילות ביערות ובמבוכים היא אפריל 2020.

ראש הממשלה, מאז אפריל 2020 אתה אורח בביתי ובבתי אזרחי ישראל על גבי המסכים ומסביר לנו מה שקורה עם המגפה הזו שפוגעת ללא רחם.

בבואי אל יועצי המס שלי לקבל את הפעימות שהגיעו לי מתברר כי לא היו לנו עדין הכנסות שעל פי הם ניתן ללמוד כמה כספים מגיע לנו. (אני מאמין שישנם רבים כמותי בענפים אחרים).

ראש הממשלה דיבר אתמול כי העצמאיים ובעלי העסקים יקבלו מיד בשבוע הבא, סכום כספי לפי מה שקיבלו בתחילת חודש מאי.

ראש הממשלה, אנחנו חוזרים לפינה. בחודש מאי לא נתנו לנו את מה שמגיע ואם לא קיבלתי בחודש מאי עפ"י מה שאני מבין אני גם לא אקבל כספים גם עכשיו.

אני מזמין את ראש הממשלה וגם את שר האוצר שגר ממש לדינו בכפר אחים לבוא ולראות במה מדובר.

אני מבטיח לראש הממשלה שאני אקצוץ ציפורני ואמשיך בעבודתי אבל כידוע הכסף איננו צומח על העצים...עצי המורינגה שלנו ומבוכי המורינגה צריכים ומיועדים לתת לנו פרנסה. לצערינו קהל היעד ספון בבתים על פי ההוראות.

אני מצרף לך מפה מאווירת יפה שתוכל לראות את המפעל האדיר שבנינו במקום.

בברכה ובהצלחה רבה ושהקב"ה ירעיף עליך הרבה כוחות.

מוטי וחנה סנדר - מושב גני טל