השר איציק שמולי
השר איציק שמוליצילום: חזקי ברוך

עימות מילולי פרץ בצהריים (ראשון) במהלך ישיבת הממשלה השבועית בין שר הרווחה איציק שמולי ממפלגת העבודה לבין ראש הממשלה נתניהו.

שמולי מתח ביקורת על תכנית הסיוע החדשה שהוצגה לשרים לאישור, וטען כי התכנית חייבת לעבור שיפורים בצד של העצמאים.

לדבריו, "דברים שהחלטנו לא קורים. סכומי הפיצויים לא מספיק גבוהים העצמאים צודקים חייבים להעלות את זה ולעבור למודל הגרמני. העצמאים מרגישים שאנחנו זורקים להם חבל תלייה ולא חבל הצלה".

נתניהו זעם על הסגנון בו נקט שמולי, ודרש ממנו להתבטא באופן ממלכתי. "אתה שר צעיר ונמרץ ואני מקשיב לדברים שלך ושל אחרים כאן, אבל אל תדבר איתי בסיסמאות ובסלוגנים, אתה שר בממשלה יש פה אחריות כוללת על כולם", נזף נתניהו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ״ץ הביאו היום לאישור הממשלה החלטה על מענקי סיוע לעצמאים, לשכירים בעלי שליטה ולעסקים שהכנסתם נפגעה כתוצאה מההשפעה הכלכלית של התפשטות נגיף הקורונה, עד לסכום של 7,500 ש"ח.

כדי להבטיח כי יינתן סיוע מהיר לעצמאים ולבעלי השליטה קבעה הממשלה כי התהליך ייצא לדרך עם קבלת ההחלטה, ובימים הקרובים יכנס התשלום לחשבונות הבנק.

לגבי מי שבקשתו לקבלת מענק הפעימה השנייה טרם אושרה (או טרם הוגשה) יינתן המענק החדש יחד עם תשלום מענק הפעימה השנייה.

עוד החליטה הממשלה להטיל על שר האוצר להפיץ את תזכיר החוק של התוכנית לסיוע כלכלי שתכלול בין היתר מענקים דו-חודשיים לעצמאים, לשכירים בעלי שליטה, וכן השתתפות בהוצאות קבועות לעסקים.