עוזי ברוך ודינה דיין בדיון על ההפגנה אמש בכיכר רבין בתל אביבערוץ כנסת

העורך הראשי של ערוץ 7, עוזי ברוך, והפעילה החברתית ממפלגת העבודה, דינה דיין, התארחו היום (ראשון) באולפן "פרלמנט צהריים' בערוץ הכנסת.

תחילה התייחסה דיין להפגנה אמש בתל אביב ואמרה כי רצתה להשתתף בהפגנה אך נמנע ממנה בגלל צאת השבת המאוחרת וזמן הנסיעה הארוך לתל אביב, אך סיפרה כי הפגינה בעירה, מצפה רמון.

דיין הדגישה כי לדעתה ההפגנה לא הייתה מספיק פוליטית, "אמרו לי שלמטה סביב האנשים, אנשים צרחו בכל הכוח 'ביבי הביתה' זה לא בא לידי ביטוי על הבמה, יש אומרים מסיבות, בלי יותר מידי פראנויות, אבל שביבי שלט על מה שהלך שם על הבמה, אבל הוא בפירוש לא שלט על מה שהלך בהפגנה". דיין הסבירה את דבריה על "שליטת ביבי בהפגנה": "היו שם כנראה חלק מהמארגנים שכנראה קשורים".

ברוך סיפר על הודעה שקיבל מערן רולס, יו"ר מרכז הבניה הישראלי, שתהה איפה היה הציבור הדתי בהפגנה אמש והאם הם יודעים לצאת לרחובות רק למען ארץ ישראל. ברוך ניסה להסביר כי הדבר נובע מעיתוי ההפגנה - זמן קצר אחרי צאת השבת, אך רולס סיפר כי גם הוא יצא לאחר צאת השבת ולכן איחר להפגנה.

''זאת טעות גדולה להפוך את ההפגנה ל'נתניהו נוכל', 'נתניהו הביתה' כי באמת זה לא על נתניהו. זה הרס. אסף אמדורסקי עשה הרס. עצם זה שעשו את ההפגנה במוצאי שבת כי לא רצו לראות שם את הציבור שלנו, הם רצו שם ציבור מאוד ספציפי".

דיין סיפרה על תחושותיה כשנכנסה למשכן הכנסת, "מזה זמן אני מרגישה שיש פה ניתוק ולה לה לנד, וחוסר הבנה מוחלט של נבחרנו מכל גוני הקשת הפוליטית, למה שקורה בחוץ. מה שקורה בחוץ זה לא קטסטרופה זה קטסטרופה של קטסטרופה, ואני לא מקצינה. אנשים נמצאים במצוקה קשה".

דיין התייחסה לדבריו של אסף אמדורסקי, "אני לא מאמינה בשיחה הזה. אני חושבת שיש כתובת למצב הזה. אני לא מתייחסת לביבי ואף פעם לא התייחסתי אליו ל'מרמה, הפרת אמונים' וכל הדגלים השחורים. זה לא כוס התה שלי וזה לא מעניין. זה הפגנות לבנות של אליטיסטים, אבל פה מדובר על סיפור אחר לגמרי. ואנשים שלא יצאו במוצ"ש אני מאמינה שיצאו במוצ"ש הקרוב וזה לא קשור אם הציבור הדתי לא יצטרף, וזה חבל מאוד. הזעקה היא כלפי הבוס פה. יש ראש למערכת והוא מאוד חזק ומאוד ריכוזי וקוראים לו בנימין נתניהו. ומישהו צריך לתת פה דין וחשבון על הדברים שקורים היום".

ברוך סיפר, "שר בממשלה אמר לי שנתניהו שבין הגל הראשון לגל השני, היה שבוע וחצי שהוא ממש לא תפקד וזה מה שהביא את כל גל התחלואה השני. ההפגנה הזאת מדאיגה אותי מבחינת בריאותית, אבל ראו שם אנשים שהם באמת מתחננים ללחם וחלב".