עימותים ומהומות במחאה החרדית בירושליםעקיבא וייס, חדשות כאן 11

מאות חרדים הפגינו הערב (ראשון) באזור הרחובות שמגר ושרי ישראל בירושלים, במחאה על הסגרים שהוטלו בעיר בשל התפשטות הקורונה.

חלק מהמפגינים חוסמים כבישים ומתעמתים עם שוטרים. כוחות גדולים של משטרה הוקפצו להפגנה בניסיון לשמור על הסדר הציבורי.

המפגינים הצליחו לפרוץ את המחסומים שהציבה המשטרה והחלו להבעיר שירותים כימיים ופחי אשפה. מוקדם יותר הם השליכו על השוטרים ביצים וחפצים.

מוקדם יותר היום ביקר בירושלים שר הבריאות יולי אדלשטיין ונועד עם ראש העיר משה ליאון, על רקע החלטת הממשלה להטיל סגר על מספר שכונות בירושלים, בהן רוממה, קריית צאנז ובעלז וקריית מטרסדורף.

אדלשיין וליאון נפגשו בחמ"ל היעודי בעיריית ירושלים שהופעל מחדש בהוראת ראש העיר. השניים דנו במצב הנוכחי ובדרכי הסיוע שמעניקה העירייה לתושבים הנמצאים בשכונות עליהן הוטל סגר.

השר אדלשטיין וראש העיר ירושלים הדגישו את החשיבות שבסיוע לאותם תושבים ובפינוי החולים אל בתי מלון מחוץ לשכונות הללו, במטרה להציל חיים ולמנוע את המשך ההדבקה.

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין אמר כי "משרד הבריאות עשה את המקסימום כדי להימנע מסגרים. לצערנו התפשטות הקורונה אילצה אותנו לבצע סגרים נקודתיים במספר שכונות בירושלים, בביתר, ברמלה, בלוד, בבית שמש ובקרית מלאכי. איננו מקלים ראש בקשיים שהסגר יוצר. ועם זאת קיים צורך לקטוע במהירות את שרשרת ההדבקה ולהימנע מסגר כולל יותר".

ראש העיר ירושלים משה ליאון אמר כי "המטרה המרכזית שלנו היא לעצור בנחישות את שרשרת ההדבקה, לבודד את הנדבקים ולפגוע כמה שפחות בשגרת חייהם של התושבים שאינם חולים. אני נמצא בקשר הדוק עם כלל משרדי הממשלה בנושא, בהם גם משרד הבריאות, במטרה לפעול במהירות כדי לשפר את המצב. אני קורא לכלל הציבור להקפיד בהדיקות על הנחיות משרד הבריאות, מדובר בהנחיות מצילות חיים".