שני תינוקות בארבע שעות. חובש מד"א דניאל יאסו
שני תינוקות בארבע שעות. חובש מד"א דניאל יאסוצילום: דוברות מד"א

דניאל יאסו, חובש רפואת חירום ונהג אמבולנס במד"א, החל את משמרת הבוקר של יום שלישי האחרון באופן שגרתי לחלוטין.

יאסו עובד בארגון שלוש שנים, במהלכן טיפל במגוון רחב של מקרים ובאלפי מטופלים, אך עד היום לא נדרש ליילד אישה הרה. הוא המתין למקרה הראשון ואף היה במתח לקראתו, ובכל משמרת התאכזב שלא נדרש ליילד.

לפני כשבוע, במהלך המשמרת, בהפרש של שעות בודדות בלבד זו מזו - נדרש יאסו לבצע שתי לידות לנשים תושבות נתניה כאשר פינה אותן לבית החולים לניאדו בעיר. במקרה הראשון נולד בן בשעה 08:27, ולאחריו בשעה 12:20 נולדה במזל טוב בת.

טספהון ואטיטגב צקלה סיפרו לאחר לידת בנם: "זו הייתה חוויה לא פשוטה אבל התפקוד של דניאל הקל עליה, הוא היה זריז ומקצועי, תוך כדי הבדיקות הרפואיות שהוא ביצע הוא נתן הנחיות והפעיל את כולם. היינו לנו הרבה חששות בהתחלה, אבל אנחנו אנשים מאמינים והרגשנו ממש שאלוהים שלח אותו במיוחד כדי לסייע לנו."

גדי ואיילה מקטה סיפרו בהתרגשות על לידת הבת: "דניאל ממש מקצוען, התרשמנו מהרוגע והרצינות שלו. ברגע אחד הוא נהג באמבולנס ומיד כשהחובשת שהייתה איתו אמרה לו שהלידה מתחילה הוא עצר בצד הדרך ויחד הם יילדו את הבת שלנו. שנינו היינו מאוד רגועים בזכותם ואנחנו מאוד מודים להם על שסייעו לנו ברגעים המשמחים האלו. אין לנו מילים להודות להם."

יאסו סיפר בהתרגשות, "שלוש שנים חיכיתי לרגע הזה, במהלך הקורס חובשים של מד"א למדתי כיצד מיילדים אישה וגם תרגלנו את זה בעזרת בובות חכמות, אבל קצת חששתי מהלידה הראשונה שאצטרך לבצע. קיבלתי מנה כפולה ומשמחת וסייעתי ליילד שני תינוקות בריאים וחמודים. בלידה הראשונה הייתי מעט בלחץ ובמתח. בלידה השנייה כבר הייתי יותר מנוסה ורגוע. עכשיו אני כבר מצפה למקרה הבא".