אילן גאל דור
אילן גאל דורצילום: לימור אהרון

מסיבות הסלבס ההמוניות, העומסים בחופי הים והתקהלויות האוהדים האסורות מחוץ למגרשי הכדורגל, משנות את תפיסתו של הציבור הישראלי.

סקר שערך ארגון גשר, הפועל לחיזוק הקשר בין חלקי העם השונים, באמצעות מכון המחקר 'פאנלס פוליטיקס', מעלה כי הציבור הישראלי סבור כי במקרה של גל שני והטלת מגבלות של סגר, הציבור החרדי יהיה ממושמע, לפחות כמו הציבור הכללי, וייתכן ואף יותר. כל זאת בניגוד גמור לתפיסת הציבור כלפי המגזר החרדי לפני פחות מחודשיים.

על פי הסקר, שנערך לקראת "כנס גשר אל המחר – החרדים והחברה הישראלית", שיתקיים ביום רביעי הקרוב, 37% מהציבור סבורים כי במקרה של סגר נוסף הציבור החרדי יהיה הממושמע ביותר, לעומת 36% אשר סבורים כי הציבור הכללי יהיה ממושמע יותר.

עדות נוספת לשינוי בעמדת הציבור, ניתן לראות ביחסו לסיקור התקשורתי של החברה החרדית בתקופת הקורונה.

עימותים ומהומות במחאה החרדית בירושליםעקיבא וייס, חדשות כאן 11

על פי הסקר של ארגון גשר, מרבית הציבור (45%) סבורים כי התקשורת הישראלית חטאה בצורת סיקור המגזר החרדי בתקופת הקורונה, לעומת 38% אשר השיבו כל לא הייתה בעיה עם צורת הסיקור.

לדברי מנכ"ל גשר, אילן גאל דור, "לאורך השנים מערכת היחסים של המגזר החרדי עם החברה הישראלית ידעה עליות ומורדות. אנו מצויים היום בנקודת זמן ייחודית בה ישנה הבנה כי החברה החרדית דומה מאוד לציבור הכללי - גם היא בנויה מציבור רחב שהינו אכפתי וקשוב וגם בה, בדיוק כמו בציבור הרחב, ישנם 'שוליים' של ציבור אשר ההתמודדות עימו מורכבת יותר. ברגע שישנה הבנה כי כולנו דומים, תבנה תשתית חזקה יותר לפיתוח חיים משותפים בריאים וטובים יותר".