פרידמן: אסור שבני הנוער ישבו בבית

ח"כ תהלה פרידמן (כחול לבן) שוחחה בצהריים (שני) עם ערוץ 7 בצאתה מהדיון אותו יזמה בוועדת החינוך של הכנסת על מצב תנועות הנוער.

"שתי סוגיות בעצם עומדות על הפרק. אחת זה קיצוץ. במעבר ממשרד החינוך למשרד לחינוך משלים של השר אלקין נעלמו להם עשרים מיליון שקל מהתקנה. זה לא קשור לקורונה, זה לא קשור לכלום, זה פשוט כסף שהאוצר באיזו שהיא צורה העלים וחייב לחזור דחוף כי התנועות עומדות בפני קריסה אם לא יועברו אליהן תקציבים", הסבירה פרידמן.

בהמשך התייחסה פרידמן לסוגייה השניה, ביטול חלק ניכר מפעילות התנועות עקב מגבלות הקורונה, וציינה כי כאמא היא מכירה את הנושא מקרוב, "הביטול של הפעילות, זה שלא נותנים להם אפשרות לעבוד לפי תו סגול, גם לתנועות וגם לחוגי סיירות, בעצם לבני נוער מכיתה ה' ומעלה אין מסגרות בכלל, הדבר הזה הוא קטסטרופלי".

"לדבריה, "זה קטסטרופלי מבחינה בריאותית, הם הרי לא ישבו בבית, הם יסתובבו במקומות אחרים לא מוסדרים, בלי מסגרות, בעיני הסיכויים להדבקה הרבה יותר גבוהים. דבר שני הוא קטסטרופלי מבחינה חברתית. הגברת פערים, בני נוער שאנחנו נמצא אותם על הכינרת, בכיכר החתולות, כל מי שהורה יודע ומכיר".

"אין לזה שום הצדקה. זה לא מבוסס על שום נתון. חוגי הסיירות עובדים כבר חודש שלם ואנחנו יודעים שאין שם הדבקות. אין סיבה לא לתת להם לפעול. הדבר הזה חשוב בריאותית, חשוב חברתית, ואין שום סיבה למנוע אותו", הדגישה פרידמן.