יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייני
יו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייניצילום: חזקי ברוך

מועצת יש"ע שיגרה היום (שני) לשר הביטחון בני גנץ ולשר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון בו דרשו מהם לטפל באירועי הירי ביישובים הערביים ביו"ש בשבת האחרונה.

במכתב, עליו חתומים 15 ראשי מועצות מיהודה, שומרון ובקעת הירדן, נכתב כי "הירי הזה חוזר על עצמו מדי שנה, אולם השנה הוא חצה כל גבול בכמות ובקרבה להתיישבות הישראלית".

ראשי מועצת יש"ע אמרו כי מדובר בסכנת חיים לתושבי האזור ומפגע סביבתי עצום. "ירי ללא פיקוח עלול להסתיים חלילה בפציעה או במוות של אדם, או לפגיעה ברכוש. הנשק וחומרי הנפץ מוחזקים בצורה בלתי חוקית על ידי גורמים עוינים ונפוץ בצורה מדאיגה ומסוכנת".

"ראוי להזכיר כאן את פצועי צה"ל, הלומי הקרב", הוסיפו. "רעשים כאלה עלולים לגרום להם לנזק נפשי קשה. חייהם קשים גם מבלי להוסיף את הפיצוצים המרעישים שהפכו למפגע קבוע".

הם דרשו מהשרים לפעול בהקדם לחיזוק "המשילות באזור, לחקירה וטיפול בנשק ובחומרי הנפץ הנפוצים במרחב יהודה שומרון ובקעת הירדן, ולהפסקת אירועים אלו אשר פוגעים בשגרת חייהם של מאות אלפי תושבים ומסכנים את חייהם".

כזכור, בשבת האחרונה נשמעו בכל רחבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן פיצוצים של עשרות אלפי זיקוקים וחומרי נפץ, כולל ירי מרובים ותתי מקלע שירו תושבי האזור הערבים לרגל קבלת תוצאות בחינת הבגרות של תלמידי כיתות י"ב