קורונה
קורונהצילום: איסטוק

קרוב ל־10,000 ישראלים נדבקו בנגיף הקורונה - אבל הם אינם מודעים לכך, כך מפרסם הבוקר (שלישי) העיתון ידיעות אחרונות.

בדיונים שייערכו היום ומחר בוועדת החוץ והביטחון בכנסת בעניין השימוש במערכת האיכון של השב"כ, יוצג דו"ח שנכתב במכון גרטנר ועל פיו קצב התחלואה בישראל עולה משמעותית מדי יום.

לפי הנתונים, מאחר שקצב ההדבקה עומד כיום על בין 1.4 ל־1.6 לכל חולה, אותם 6,321 חולים ראשוניים הדביקו יותר מ־10,000 איש, ובפועל אותרו רק 2,468 נדבקים. בשורה התחתונה, ישנם בישראל לפחות 8,000 חולי קורונה שאינם יודעים על מחלתם וייתכן שאף יותר.

הוועדה גם תדון בנתוני משרד הבריאות לגבי איתור החולים בסיוע איכון השב"כ. בשבוע הראשון של חודש יולי הועברו לשב"כ מספרי טלפון של 6,321 חולי קורונה וכ-70 אלף איש היו במגע עם אותם חולים.

מנכ"ל משרד הבריאות: לגלות אחריות - כדי לא להגיע לסגר כללילע"מ

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי הצהיר אמש כי ישראל בעיצומו של גל תחלואה הולך וגובר.

"אני מודאג מאוד מהעלייה במספר החולים ואני מדבר אליכם כרופא. הישמעו להוראות. זאת ערבות הדדית – כולנו צריכים לעטות מסיכה כדי לא לסכן את מי שסביבנו. לא בטוח שכולנו מבינים עד כמה יש עלייה. אנחנו יכולים יחד להוריד תחלואה ולחיות בצל הקורונה".

הפרופסור לוי הדגיש כי משרד הבריאות מנסה להימנע מסגר כללי שיש בחובו נזקים כלכליים, בריאותיים ונפשיים, ולגבש הגבלות שימנעו התקהלויות. מנכ"ל משרד הבריאות שב וקרא לציבור להקפיד על הנחיות הבריאות והריחוק החברתי.

"ראינו בגל הראשון שסגר כללי יישר את העקומה. לא רוצים להגיע לסגר כללי. אנחנו עושים סגרים מקומיים, מונעים התקהלויות וקוראים לערבות הדדית. אפשר לנקוט בדרך שאין מחלה וללכת לאירועים ומועדונים אך בסופו של דבר זה כר נרחב להידבקות. חייבים לגלות אחריות כדי לא להגיע לסגר כללי".