מתן פלג
מתן פלגצילום: אור אלכסנברג

בשבוע שעבר התקיים בתל אביב דיון ראשון מסוגו בו מדינת ישראל הגישה כתב אישום נגד אם שכולה. האם היא מירב חג'אג' אשר בתה הקצינה שיר הי"ד, נרצחה בפיגוע בארמון הנציב יחד עם שלושה מחבריה לקורס בפיגוע דריסת המשאית בירושלים לפני כשלוש שנים.

הגשת כתב אישום במדינת ישראל נגד אם שכולה הוא אינו דבר של מה בכך ובמיוחד בגלל מי שעומד מאחורי התביעה. האיחוד האירופי. חטאה של חג'אג' למי שלא מכיר את הסיפור היה שריססה בצבע מחיק כתובות ליד משרדי האיחוד האירופי בתל אביב, אשר מממן הגנה משפטית על מחבלים במדינת ישראל.

משפחתו של רוצח שיר, זכתה גם היא להגנה של המוקד להגנת הפרט- הממומן על ידי האיחוד האירופי וממשלות נוספות החברות באיחוד. איך לא תמחא על כך?

מירב אגב לא הייתה לבד. את מחאתה ביצעה יחד עם הפעילה החברתית שפי פז, הזועקת כנביא בשער זה שנים שבעיית המסתננים הבלתי חוקיים עלולה למחוק את מדינת היהודים מבפנים. האיחוד האירופי, מממן ארגוני משפט ישראלים הפועלים לאזרח מסתננים בלתי חוקיים.

לשפשף את העיניים ולא להאמין כיצד מיליוני אירו נשפכים על ידי אותו איחוד אירופי שמאגד בחובו את אותן המדינות שהובילו לפני רק קצת יותר מ-70 שנה את רצח היהודים הגדול ביותר שאי פעם בוצע, רצח השיטתי וההמוני הנורא ביותר שידעה האנושות מאז בריאתה.

עד כדי כך לא יודעת האנטישמיות שובע. לא עברה מן העולם המחלה אלא רק שינתה את פניה. במקום שמדינות המערב ישלמו לאוקראינים והפולנים לרצוח יהודים, כעת היא משלמת לארגונים המגנים על מחבלים ומסתננים השואפים למחוק את זהותה היהודית של המדינה.

מול הנורא הזה ביקשו שתי נשים למחות, שתי נשים שהן קורבנות האיחוד האירופי וכספו המגואל בדם ומשרד החוץ לא מצא מקום לפעול לסגת מן התביעה. במקום להפנות את ביקורתו כלפי האיחוד הוא בוחר בבושה, בחרפה ובפחדנות גלותית.

ולכן הגשת כתב האישום של משרד החוץ דרך פרקליטות המדינה מהווה לא רק יריקה בפרצופן של המשפחות השכולות אלא הוא פגיעה מממשית בריבונותה של מדינת ישראל וערכיה. אף אחד לא מתאר לעצמו כי אם שכולה שאיבדה את ביתה, קצינה ביחידת מודיעין מסווגת בצה"ל, תשב בכלא , הרי שברור כי כל מטרתו של משפט זה הוא משפט ראווה גרידא.

אם כך, המצב קשה הרבה יותר שכן מדינת ישראל לא השכילה להגיד לאיחוד האירופי: לעולם לא עוד. לעולם לא נסכים שיחתרו פה נגד ריבונותה של מדינת ישראל, לעולם לא נסכים שמאות מיליונים יעברו פה מתחת לרדאר וישמשו כחרב פיפיות נגד תושבי ישראל ולעולם לא נסכים שהאיחוד האירופי ובמיוחד ממשלת גרמניה תממן פה הגנה משפטית לרוצחי ישראליים.

מדובר פה בלעג לרש שעל מדינת ישראל להפסיקו ויפה שעה אחת קודם.

מתן פלג, יו"ר תנועת "אם תרצו"