תואר ראשון
תואר ראשוןiStock

התקבלתם ללימודי תואר ראשון? ברכות! עכשיו הגיע הזמן לממן את התואר. כאן זה כבר מתחיל להיות מורכב.

סטודנטים רבים מתלבטים בשאלה: האם עבודה בזמן הלימודים תורמת להישגים שלי או דווקא עלולה לפגוע? בכתבה זו נציג את חצי הכוס המלאה של שילוב לימודי תואר ראשון עם עבודה.

תרומת העבודה בתקופת התואר מעבר להיבט הכלכלי

מעבר לצורך המיידי בהכנסה בתקופת לימודי תואר ראשון, מאחורי הבחירה האם לעבוד בזמן הלימודים או לא, מצויים שיקולים נוספים. למרבה ההפתעה, התועלת שבעבודה בזמן הלימודים לאו דווקא נמדדת תמיד בהיבט הכלכלי.

פרקטיקה מול תיאוריה

בענפים רבים ניתן למצוא משרות המוכרות בתור "משרות סטודנטים". היתרון העצום במציאת "משרת סטודנט" הקשורה בתחום אותו אתם לומדים, היא בהפחת חיים בתיאוריות הנלמדות במוסד האקדמאי. כך תהפכו לבעלי ניסיון כבר בזמן הלימודים עצמם, ולמועמדים אטרקטיביים יותר בעתיד למשרת החלומות שלכם.

אימון בכישורי תכנון הזמן

שאלה נוספת שמטרידה כל סטודנט, היא שאלת חלוקת הזמן. פעמים רבות, הלימודים עצמם הם משרה מלאה. הדרך לצלוח את האתגר טמון בתכנון זמן נכון ויעיל, זאת כאשר תכנון זמן, לרוב, הוא לא קורס חובה במוסדות השונים, אלא כישור חיים שרוכשים באוניברסיטה של החיים. דרך טובה להצטיין בתחום תכנון הזמן, הוא על ידי יכולת השילוב בין עבודה ללימודים. היכולת לנהל זמן בצורה יעילה היא המפתח שלכם להצלחה בקריירות העתידיות שלכם. כך שלמעשה, בהיענות לאתגר שילוב העבודה בזמן הלימודים, תהפכו מאומנים באחד הכישורים הקריטיים ביותר בכל מקצוע שתבחרו בו - תכנון זמן.

משרות גמישות שמאפשרות ללמוד בזמן העבודה

יתרון נוסף בהתעקשות על עבודה כבר בזמן הלימודים, הוא המפגש עם עולם שלם של משרות שנקרא משרות סטודנטים. ארגונים ותחומים רבים זקוקים לכוח אדם בתחומים מגוונים ובשעות לא קונבנציונליות. לא פעם, משרת סטודנט מתגלה גם כמקור הכנסה פורה וגם כמקום המאפשר המשך התקדמות במטלות של הלימודים. כך למשל משרות כמו שומר לילה, פקיד קבלה בבית מלון, משרות שונות של עבודה מהבית ועוד, יכולות להיות מקור פרנסה נוח וגמיש בזמן הלימודים. והבונוס במשרות האלה? בזמן העבודה עצמה, יש לכם מספיק זמן לבצע את המטלות של הלימודים. כך שבעצם, בעזרת חיפוש יסודי, אתם יכולים למצוא את עצמכם עובדים במשרה ש"משלמת" לכם כדי ללמוד בזמן שאתם עובדים.

וחוץ מזה, האתנחתא תמיד מרעננת

לא פעם, לימודי תואר ראשון יכולים להיות תובעניים ושואבים. לפעמים דווקא עבודה שלא קשורה באופן ישיר למקצוע אותו אתם לומדים, היא בדיוק האתנחתא שאתם זקוקים לה פעמיים או שלוש בשבוע מטרדות התואר והמרוץ בדרך להשגת השכלה. לא פעם, כשאנחנו מניחים לדבר שאנחנו משקיעים בו את מירב זמננו, פתאום אסימונים מתחילים ליפול. דווקא בהפסקה מהלימודים, אנחנו מפתחים הבנה עמוקה יותר של החומר הנלמד. לפיכך, משרה קבועה בזמן הלימודים, יכולה מהר מאוד להפוך להיות ההפסקה שאתם כל כך זקוקים לה במרוץ אחרי תואר ראשון.

לסיכום, עבודה בזמן הלימודים יכולה לתת נחת כלכלית, אך לא רק. בחירה מדויקת של סביבת עבודה, יכולה לעזור רבות בקידום ההתפתחות האישית והמקצועית בנושאים הקשורים לתואר הראשון.