הגענו לבית המשפט כדי למנוע את הרצח הבא

סגן נשיא בית המשפט הצבאי בעופר, סא"ל ראני עמאר, גזר היום (שלישי) עונש של 16 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 6,000 שקלים על המחבל איסר חאתם ראשיד מערוף.

מערוף הורשע במסגרת הסדר טיעון באי מניעת הפיגוע בו נרצחה רנה שנרב הי"ד במעיין עין דני הסמוך לדולב ונפצעו אביה הרב איתן שנרב ואחיה דביר.

לקריאת גזר הדין

השופט אישר את הסדר הטיעון תוך שהוא מציין כי "לא יהיה מי שחולק כי עובדות כתב האישום בהן הודה הנאשם מצביעות על כך, כי לפניו הונחו מספר 'תמרורי אזהרה' באשר לסיכויי התרחשות פיגוע קטלני".

"אולם, לזכותו יש לזקוף את שאר הנסיבות הקשורות בביצוע העבירה. הנאשם לא נחשף לתכנון מפורט של פרטי הפיגוע או לאמצעים בהם נעשה שימוש על מנת להוציא את הפיגוע לפועל", הוסיף השופט.

עו"ד מוריס הירש, המייצג את בני משפחתה של רנה הי"ד, ציין כי המשכורת שהמחבל קיבל וממשיך לקבל מהרש"פ גבוהה יותר מההערכה הראשונית, לנוכח הנתונים שנחשפו בדיון.

בכל חודש שולמה לו משכורת בסך 2,000 ש"ח לפחות ועם שחרורו הוא יקבל מענק בסך $2,000. כך שבסך הכל יקבל מהרשות הפלסטינית מצטבר של כמעט 40,000 ש"ח, וזאת לעומת קנס בסך 6,000 ש"ח בלבד.

עו"ד הירש: להפסיק את תשלום המשכורות למחבלים

שירה שנרב, אמה של רנה הי"ד, אמרה לערוץ 7 בכניסה לדיון, "אנחנו פה בגלל הנאשם שידע על כוונה לרצוח ולא עשה מה שכל אדם צריך לעשות זה לעדכן ולהודיע. יכול להיות שאם הוא היה עושה את זה לא היינו צריכים להיות פה".

שירה סיפרה על העיתוי של הדיון, "היום זה בדיוק 11 חודשים (לפיגוע), אנחנו מגיעים עם תפארת שלא זכתה להכיר את אחותה, ברור לנו שכל מי ששותף לרצח צריך להענש. לא רק לנו ברורה השותפות שלו לרצח, גם הרשות הפלסטינית יודעת את זה מצויין, לכן היא מתקצבת אותו, אם הם מבינים את זה - הגיע הזמן שגם אנחנו מבינים את זה"