"אחר כך אל תספרו לנו שאתם דואגים לחלשים"ערוץ הכנסת

ח"כ מתן כהנא (ימינה) תקף היום (שלישי) את שר האוצר ואת יו"ר ההסתדרות וקרא לשפר את תנאי השכר של העובדים והעובדות הסוציאלים בישראל.

"אדוני שר האוצר, האם אתה יודע שיש אלף תקנים פנויים של עובדות סוציאליות?" אמר כהנא מעל בימת הכנסת.

"בשיא האבטלה, יש אלף תקנים שאף אחד או אחת רוצה לבוא ולאייש אותם", הוסיף. "האם אדוני שר האוצר אתה מבין את המשמעות של אלף תקנים פנויים?"

"האם אתה מבין שזה גורם לזה שעובדת סוציאלית לפעמים אחראית על ארבע מאות מקרים? זה אומר שאם היא מבקרת 16 מקרים ביום, היא מגיעה פעם בחודש לכל אחד מהמקרים הקשים האלה. האם אדוני שר האוצר יודע ש-85% מהעובדים והעובדות הסוציאליות חווים אלימות במהלך עבודתן?" תקף.

הוא הוסיף, "אדוני שר האוצר, היום ביקרו בלשכתי 2 עובדות סוציאליות. אחת מהן קוראים לה אושרית כוכבא, עו"ס קהילתית בירושלים עם וותק של עשר שנים. אני מחזיק פה את טבלת דירוג השכר של העובדים הסוציאלים. האם אדוני שר האוצר, אתה יודע שלפי הטבלה הזו אושרית גם בעוד ארבעים שנה לא תגיע לשכר מינימום?"

"יחד איתה ביקרה בלשכתי גם מיכל חזן, ראש צוות", אמר. "היא כבר 18 שנה במקצוע. האם אדוני יו"ר ההסתדרות יודע שלפי הטבלה הזו רק בעוד שמונה שנים, אחרי 26 שנות עבודה, מיכל תגיע לשכר מינימום? יו"ר ההסתדרות, למה אתה מונע מהעובדים והעובדות הסוציאליות את קרן השביתה? אחר כך אל תספרו לנו שאתם בעד החלשים. תתביישו לכם".