חילי טרופר
חילי טרופרצילום: מירי שמעונוביץ, לע"מ

שר האוצר ישראל כ"ץ ושר התרבות והספורט, חילי טרופר, סיכמו הערב (שלישי) על מתווה בסך 110 מיליון ש"ח שיקנה וודאות לענפי הכדורסל והכדורגל ויאפשר את פתיחת עונת 20/21.

בנוסף, הקבוצות יהיו זכאיות לסיוע ממענק עידוד התעסוקה על סך 7,500 ש"ח לכל עובד שחזר לעבודתו. כמו כן, יזכו הקבוצות למענק השתתפות בהוצאות קבועות.

המתווה יאפשר לליגות לפעול למרות האיסור של כניסת הקהל ובהתאם למגבלות והנחיות משרד הבריאות.

שר האוצר ישראל כ"ץ: "קיימתי ישיבה כעת עם שר התרבות והספורט, חילי טרופר ועם ראשי ענף הכדורגל והכדורסל, כדי לוודא שפעילות הספורט בישראל תימשך. אני רואה בזה יעד לאומי חשוב לציבור רחב בישראל, למיליונים שצופים במשחקים גם אם הם בלי קהל. בתור חובב ספורט אני ודאי מבין את התחושה הזאת.

''סיכמנו על תכנית סיוע רחבת היקף שתאפשר לקבוצות, גם במגבלות הנוכחיות, לתפקד, לפעול ולשחק ולהביא בפני הציבור את האפשרות לראות את המשחקים. סיכמנו על תכנית סיוע של מעל מאה ועשרה מיליון שקלים. כל זה נעשה כדי לוודא שענפי הספורט האלו, שיעברו את המשבר יחד עם כל מדינת ישראל. אני שמח על כך ומאחל לצופים, וכמובן למי שמובילים את הדברים, הרבה הרבה הצלחה", הוסיף כ''ץ.

שר התרבות והספורט חילי טרופר אמר כי "גם בימים קשים ואולי דווקא בימים קשים, יש ערך לקיומו של הספורט. אני שמח עבור מאות אלפי אוהדי הכדורגל והכדורסל בישראל על כך שבסיומו של מו"מ ארוך הצלחנו להבטיח הערב את פתיחת הליגות בשנה הבאה בכפוף להנחיות משרד הבריאות ותחלואת הקורונה.

''אני מודה מקרב לב לשר האוצר ישראל כץ ולצוותו על ההירתמות לטובת פתרון סוגיה זו. כמו כן ברצוני להודות ליושבי ראש המינהלות, ההתאחדות והאיגוד על שיתוף הפעולה לאורך כל הדרך", הוסיף טרופר.

יו"ר מנהלת הכדורגל, ארז כלפון: "אני רוצה להודות לשר האוצר ישראל כ"ץ ולשר הספורט חילי טרופר שנתנו תקווה היום לקבוצות ואוהדי הכדורגל בישראל ואיפשרו את פתיחת עונת המישחקים הבאה. רשת הביטחון והפיצוי יסייעו לקבוצות לצלוח בשלום את משבר הקורונה".

שמואל פרנקל, יו"ר מנהלת הכדורסל: "אני מברך את שר הספורט חילי טרופר על סיום היום המוצלח בו הוחלט לתת לכדורגל ולכדורסל רשת ביטחון. אין לי ספק שהממשלה מעריכה מאוד כי ענפים אלו החליטו לסיים את העונה עם כל הקשיים וזה בהחלט תרם להחלטה הערב".