מאה שערים
מאה שעריםצילום: יהונתן ולצר/TPS

על רקע העליה בשיעורי התחלואה קוראים רבני 'העדה החרדית' לשמור על כללי הזהירות אך מבהירים כי לא יסגרו את הישיבות.

"שוב זעקת בני ישראל החולים ודווים באה אלינו, מאימת וסכנת המכה המהלכת שהתגברה שוב לע"ע ה"י, וזקוקים לרחמי שמים המרובים לרפואת חולי ישראל ועל הבריאים שלא יחלו, ועל פרנסתם שיתברכו בעת אשר נשבר מטה לחמם של רבים בצוק העיתים הללו''.

הרבנים קראו לחזור בתשובה. "ומן השמים מעוררים אותנו לתשובה ותיקון המעשים, ואינם אלא קול קורא לשוב אל השי"ת באמת ובלב תמים, ולא ללכת שולל אחרי משאות שוא ומדוחים האומרים מקרה הוא כי הוא דרך אכזרי כדברי הרמב"ם. והאמת עד לעצמו שתפלות ישראל עשו רושם, וברוך הוא ית"ש אשר לא עזב חסדו ואמתו ושם נפשינו בחיים, כה יתן וכה יוסיף".

עם זאת, הבהירו כי אין לסגור את הישיבות. "אולם לעת כזאת חובה עלינו לחזור ולהתחזק בג' עמודי העולם, ובפרט בעמוד התורה המקיים את העולם, להשגיח בעינא פקיחא על סדרי לימודם של תשב"ר בחורי הישיבות ואברכי הכוללים הי"ו, ושלא לבטל חלילה מלימודיהם".

"במיוחד בהתקרב המועד בו יוצאים רבים להפסקה הנקראת חופש או בין הזמנים אשר ע"ז כבר צווחו קמאי בקול גדול אולם בעוה"ר פשתה ברבים מבתי התתי"ם והיכלי הישיבות צריכים להזיהר במשנה זהירות שלא לבטל ח"ו תורה מישראל".

"בפרט בשנה זו אשר כבר התבטלו רבות, ומה כואב הלב אשר בתקופה של כמה חודשים באין סדרי לימודים ורבים חללים נפלו ותשתפכנה אבני קודש בראש כל חוצות באין מסגרת וסדר היום".

בדבריהם קראו להוסיף תפילת 'אבינו מלכנו'. "יאמרו בכל יום חמשה קפי' תהילים אחרי התפלה התפלה י"ג, כ' קכ"א, ק"ל קמ"ב, ולהשתדל לומר תפלת אבינו מלכינו לכה"פ בימי שני וחמישי ובפרט בער"ח יום שלישי דברים כ"ט תמוז הבעל"ט, ולומר סדר הקטורת בכוונה, להקפיד על אמירת מאה ברכות בכל יום בכוונה הראויה. ותשובה ותפלה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה".

כמו כן קראו להיזהר ולהקפיד על כללי הזהירות. "וכמובן שיש להזהר שלא להיות גרמא בנזקין לעצמו או לאחרים חלילה, ודי למבין".