מלון קורונה. ארכיון
מלון קורונה. ארכיוןצילום: גילי יערי, פלאש 90

משרד הביטחון מפרסם היום (ד') נתונים על היקף המבצע הלאומי להלנת חולי קורונה ומבודדים במלוניות.

בסך הכל ישנם 20 בתי מלון ואכסניות שבהם 4,301 חדרים: 15 מלונות החלמה לחולי קורונה קלים ו-5 מלונות למבודדים.

11 מלוניות נפתחו בירושלים והמרכז, 6 מלונות בצפון ו-3 בדרום. 8 מלוניות ייעודיות נפתחו לחולים מהמגזר החרדי, בודדים ומשפחות.

מינהל הרכש במשרד הביטחון חתם על 'חוזים נצורים' עם 8 בתי מלון, (סה"כ -960 חדרים), שניתן לפתוח בהתראה קצרה, בהתאם לקצב העלייה בתחלואה. הסכם נוסף נחתם עם "יחד למען החייל", לפתיחת מתקן לחיילים חולים באשקלון.

מנהל הרכש הפעיל מתחילת הגל השני כ-35 אלף לינות בבתי המלון והאכסניות, (ועשרות אלפי ארוחות) בהיקף כולל של כ-27.5 מיליון ש"ח. הסכום הועבר ישירות לבתי המלון ואינו כולל את הוצאות פיקוד העורף המוערכות בעוד כמה מאות אלפי שקלים.

חטיבת התובלה וההיסעים באגף אמו''ן במשרד הביטחון שכרה 170 אוטובוסים וטיוליות לשינוע חולים ומבודדים.

סגנית ראש מנה"ר לרכש שירותי צה"ל ומשרד הביטחון, ברכה הרץ: "אנו מתמודדים בגל התחלואה השני עם גידול מהיר בהיקף החולים והמבודדים במלוניות. עד כה פתחנו, באמצעות פיקוד העורף, כ-20 בתי מלון ואכסניות, ואנו נערכים לפתיחה מיידית של מלונות נוספים. ההערכה היא שבתוך ימים נעקוף את שיא ההלנות מגל התחלואה הראשון".

אתם החזית במערכה נגד הקורונהדוברות

אתמול קיים שר הביטחון בני גנץ מפגש 'זום' עם מפקדי המלוניות והמחוזות בפיקוד העורף, בהשתתפות סמנכ"ל משרד הביטחון אבי דדון ונציגי המשרד, ובהובלת מפקד פיקוד העורף אלוף אורי גורדין.

במפגש סקרו מפקדי המלוניות את תמונת המצב וסיפרו על האתגרים והמורכבויות אבל גם על שיתוף הפעולה מצד הרשויות והכרת התודה הגדולה מצד האזרחים השוהים במלוניות.

שר הביטחון הודה להם על פעילותם החשובה: "במערכה הזו אתם החזית וזו מערכה שדורשת 'יצירתיות פקע"רית'. מדובר בשירות מציל חיים שגם מאפשר לנו להמשיך להפעיל את המשק. אני מביע הערכה עמוקה על הפעילות שאתם עושים ועל האופן שאתם עושים אותה".

עוד הוסיף גנץ: "הנחת העבודה צריכה להיות פעילות עד סוף שנת 2021 – כלומר, כל שנת העבודה בשנה הבאה תהיה אף היא סביב המשבר, אני מתקשה לצערי לראות את זה מסתיים קודם ועל כן, המשימה שלכם להמשיך לתת את השירות המבצעי-לוגיסטי הזה ולייצר לעצמכם, למפקדים ולאנשים שפועלים בשטח אורך נשימה שיאפשר עבודה לטווח זמן ארוך".

מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין, אמר: "האתגר הכי משמעותי מבחינתנו היום, אחרי שאנחנו כבר מתורגלים באופן יחסי בניהול המלוניות, הוא אתגר ההוצאה מהערים והשינוע. בסופו של יום, אתה עוקר אדם מביתו לתקופה ממושכת יחסית, כמעט חודש, וזה מביא לחששות והתנגדויות רבות מצד החולים או המבודדים.

''עם זאת, נעשים מאמצים מאד גדולים והמכונה כבר מאד משומנת כך שלשמחתנו נקלטים במלוניות בכל יום מעל 400 אנשים שלאחר הסתגלות שמחים שיצאו מהבית ומקבלים את הזמן והתנאים להחלמה טובה ומלאה", הוסיף גורדין.