איילת שקד ומשה גפני במליאת הכנסת
איילת שקד ומשה גפני במליאת הכנסתצילום: דוברות הכנסת/ עדינה ולמן

חברי הכנסת החלו להצביע על נציגי הכנסת בוועדות בחירה ומינוי של נושאי משרה שיפוטית, בהן הוועדה לבחירת שופטים והוועדה לבחירת דיינים, אליהן תבחר הכנסת שני נציגים, מביניהם לפחות אישה אחת.

כמו כן תבחר הכנסת שלושה נציגים לוועדה לבחירת קאדים מביניהם לפחות שניים מוסלמים, ונציג אחד לוועדה לוועדת המינויים לקאדים מד'הב.

ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן מחייב את מפלגות הקואליציה לתמוך במועמדות של ח''כ אוסנת מארק לנציגת הכנסת בוועדה למינוי שופטים, אולם ייתכן שהעובדה שההצבעה היא חשאית תגרום לכך שחברי הכנסת יעדיפו את ח''כ איילת שקד.

ההצבעה לכל אחת מהוועדות תתקיים במקביל, באופן חשאי מאחורי פרגוד שמוצב במליאה. חברי הכנסת ייקראו להצביע כל אחד בתורו, על-פי סדר ה-א'-ב', יקבלו מעטפה וטופס עם תיבות סימון ולאחר שימלאו אותו יכניסו אותו למעטפה, אותה ישלשלו לקלפי המוצבת במליאה.

לאחר מכן תועלה הקלפי ליציע הציבור, שם יצביעו באותו אופן חברי הכנסת השוהים בבידוד. בכל פעם יכנס ח"כ מבודד אחד ליציע ויצביע מאחורי פרגוד המוצב ביציע הציבור.

בתום ההצבעה יספרו חברי ועדת הקלפי את הקולות והתוצאות יוכרזו במליאה מיד עם סיום ספירת הקולות. יו"ר ועדת הקלפי הוא ח"כ איתן גינזבורג וחברי הוועדה הם קרן ברק, בועז טופורובסקי ויאיר גולן.