הבריכה בקריית ארבע
הבריכה בקריית ארבעצילום: ללא קרדיט

המועצה המקומית קרית-ארבע חברון דורשת מבית המשפט העליון לדחות עתירה המבקשת לאפשר שעות שחיית מעורבות בבריכה הפועלת בתחומה.

"טענות העותרים מתחפשות לטענות של אפליה, כאשר למעשה מדובר על עתירה לזכויות יתר על חשבון רובו המוחלט של הציבור ולעתירה המחייבת אספקת שירות שאינו ניתן לאף תושב וממילא לא מפלה בין איש לרעהו", נאמר בתגובת המועצה.

עוד נכתב בה כי "שעות הבריכה שוות לחלוטין לכל מין ולכן אין טענה לאפליית נשים או כל טענה דומה. אין ציבור מופלה יותר במדינת ישראל מהציבור הרוצה לשחות בנפרד".

לפני כמה שבועות הוציא שופט בית המשפט העליון עופר גרוסקופף הוציא צו ביניים האוסר על מועצת קרית ארבע ועל ראש המועצה לפתוח את הבריכה בישוב על פי המתכונת שפורסמה.

"לאחר שעיינתי בבקשה למתן צו ביניים, וכן בטיעוניי המשיבים, ובהינתן בפסק הדין בבג"ץ 5527/17, מצאתי לנכון להורות על מתן צו ביניים המונע מהמשיבים 1 ו-2 (המועצה וראש המועצה - ח"ב) לפתוח את הבריכה הציבורית בקרית ארבע מבלי שיוקצו בה שעות שחייה ל'שחייה משפחתית' בהיקף של לפחות שעתיים בכל יום פעילות", קבע השופט.

ההחלטה התקבלה במסגרת עתירה שהגישו ביום ראשון שעבר עורכי הדין פרופ' אביעד הכהן וישעיהו אברהם בשם קבוצת עותרים תושבי קרית ארבע, בדרישה לאפשר שחייה בבריכה העירונית גם בשעות "משפחתיות".

העתירה הוגשה כהמשך לעתירה קודמת שהוגשה נגד המועצה, ואשר ההליכים בה הסתיימו בהסכמה של המועצה לפתוח את הבריכה לשחייה משפחתית במשך שבע שעות בשבוע.

ההסכמה זכתה לתוקף של פסק דין, אולם לטענת העותרים בשנתיים שחלפו מאז פסק הדין חדלה בפועל המועצה המקומית קרית ארבע מלהפעיל את הבריכה כמעט לחלוטין, ככל הנראה במטרה שלא לקיים את פסק הדין.

העותרים ענו באמצעות עורכי דינם, כי המועצה פתחה את הבריכה "כגנבים בלילה" ללא הקצאת שעות שחייה משפחתיות, וזאת בניגוד להסכמה שזכתה לעיגון בפסק דינו של בג"ץ.

העותרים דרשו לחייב את המועצה לקיים את התחייבותה לבג"ץ, וכן ביקשו צו ביניים שיאסור על המועצה להפעיל את הבריכה כל עוד לא תמומש ההתחייבות. בנוסף דורשים העותרים להשית על המועצה הוצאות לדוגמה בסכום גבוה במיוחד.

פרופסור אביעד הכהן מסר בעקבות צו הביניים, "יש להצר על כך שמועצת קרית ארבע נדרשת לצו ביניים מבג"ץ כדי שתבין שעליה לקיים את הבטחתה-שלה והתחייבותה בפני בג"ץ להקצות גם שעות משפחה בבריכה העירונית שממומנת מכספי כל התושבים. הסדר זה קיבל חיזוק - גם אם בדיעבד- גם ממורי דרכה התורניים של קרת ארבע במשך שנות דור דוגמת הרב דב ליאור והרב אליעזר ולדמן. חבל שהמועצה נגררת אחר השוליים הקיצוניים בעיר במקום למלא את חובתה ולתת מענה הולם וראוי לכלל התושבים".