משתתפי יריד הספרים בשנים קודמות
משתתפי יריד הספרים בשנים קודמותצילום: אלי סגל

מגבלות הקורונה והסגר על ערים ושכונות חרדיות, לא הצליחו לעצור את מיזם יריד הספרים בעולם החסידות אותו השיקו גם השנה 'המבשר' ועיריית ירושלים במתכונת מיוחדת המתקיימת בימים האחרונים בהשתתפות של אלפי מבקרים.

יריד הספרים בצל הקורונה יצא לדרך עם מערך טלפוני מיוחד הכולל רכישה ישירה של ספרים בעשרות מכוני חסידויות ומכוני הוצאה לאור לצד גדולי רשתות אור החיים ועוז והדר. השנה לראשונה, הושק מכירה סינית ביריד הספרים, בהשתתפות של שקלים בודדים אפשר לזכות בספרים יקרים בשווי מאות שקלים.

קטלוג יריד הספרים מופץ בכל רחבי הארץ. עם מגוון רחב של אופציות לקבלת הקטלוג. באמצעות מייל בכתובת [email protected], בדיגיטל באמצעות מסרון למספר 07-338-338-33, בפקס בחיוג לספר 07-338-338-33, או בכל עמדות נדרים פלוס המותקנות בבתי הכנסת בכל רחבי הארץ.

לראשונה יריד הספרים יגיע לכל אחד ולכל מקום, כשאלפי ספרים, מהם מאות כותרים שלא ניתן להשיגם בחנויות הספרים, יגיעו הישר עד לפתח הבית, לצד כל הפעילויות והתוכן המרתק כמיטב המסורת של ירידי 'המבשר', שיהיו השנה בקו ייעודי. שוב אין צורך להגיע לירושלים ולבני ברק כמו בכל שנה, או אפילו לצאת מפתח הבית. כל אחד בכל מקום שהוא על המפה, יכול להזמין ולרכוש כל ספר שהוא חפץ בו.

יריד הספרים של עולם החסידות מבית 'המבשר' הפך לסימן ההיכר השנתי של ימי בין המצרים. מידי שנה היו המונים גודשים את היריד ואת דוכניו, בימי פעילותו בירושלים ובבני ברק. היריד, שפעל כל השנים תוך שיתוף פעולה מלא של 'המבשר' ועיריית ירושלים, אכלס תחת קורת גג אחת את כל מכוני ההוצאה לאור של כל חצרות הקודש. במקביל הכיל היריד שורה של מבצעים מיוחדים, חידונים עתירי ידע, תערוכות נדירות ויוזמות מקוריות שריתקו אליהם אלפים רבים – כשגולת הכותרת היא ירושלים עיר הקודש ושלל מושגים הקשורים בה.

יריד הספרים של "המבשר" מעניק הזדמנות נדירה של פעם בשנה לרכוש ספרים שלא ניתן להשיגם בחנויות הספרים אלא במכוני הספרים, לצד אלפי הספרים שנמכרים ביריד בהוזלות משמעותיות. כמו"כ ספרים חדשים שמופיעים לראשונה בשוק, כשמחברי ספרים ומולי"ם מנצלים את החשיפה הגדולה ומוציאים לאור ספרים חדשים במיוחד לקראת היריד. באמצעות קטלוג ייחודי שיפורסם ביום שישי מעל גבי העיתון ניתן יהיה להתרשם מהמאגר הענק של הספרים שניתן יהיה להזמין בשבוע היריד.

בקו הייעודי ניתן יהיה להאזין לשיחות ודרשות על ידי חשובי המשפיעים שנאמרו במיוחד לימים אלו, לצד אתגרים, חידונים חינוכיים, ובראשם התחרות הגדולה 'עתידה ירושלים'.

רשתות הספרים הגדולות מפציעים במחירים בלעדיים לימי היריד, ספרי 'אור החיים' במצע ענק שיאיר את העיניים, וממלכת התורה 'עוז והדר' במכירת ענק של ספרי חסידות מפוארים במחירים מוזלים ביותר. בנוסף, במסגרת היריד תתקיים הגרלה סינית במיזם משותף ל'המבשר' ו'קרן ההסעות', כאשר ניתן יהיה לזכות בספרים יוקרתיים במחירים אפסיים, כשכל הכנסות קודש למען 'קרן ההסעות' המחוללת גדולות ונצורות.

לרגל התחלת לימוד הרמב"ם היומי במחזור ל"ד, כל המצטרף בימי היריד ללימוד הרמב"ם היומי מקבל כרך ראשון של הרמב"ם.

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, אמר: "אני מעלה על נס את עיתון 'המבשר' ואת מיטב הכישרונות שלו שהשכילו לעמוד על קיומו של היריד גם בשנה הזאת, בתוספת שדרוג שתבטיח את הגעת הספרים לכל בית בישראל, כשבשורת ירושלים חופפת עליהם ומלווה אותם עשרת מונים. זכות היא לנו להיות שותפים למפעל הזה גם השנה וביתר שאת".

מנכ"ל 'המבשר' משה פרוש: "אחרי עשר שנים של פעילות רצופה, אנו מודים לה' שעלה בידינו גם השנה להוציא אל הפועל את היריד, וחלילה לא במתכונת מצומצמת אלא להפך: בשדרוג שמביא לכל דורש את הספרים שאותם הוא מבקש היישר לביתו, בכל רחבי הארץ". מנכ"ל 'המבשר' הודה לעיריית ירושלים, "לעומד בראשה, ראש העיר מר משה ליאון, לסגן ראש העיר, הרב יוסף דייטש, ולחברי מועצת העיר מטעם סיעת אגודת ישראל, על שיתוף הפעולה הפורה והמבורך הבא לידי ביטוי ביריד הגדול. המשוב האדיר שקיבלנו עם צאתנו לדרך מהציבור הרחב שהתרגש להתבשר כי גם השנה היריד יפעל, מחזק את ידינו והננו סמוכים ובטוחים כי בסייעתא דשמיא ההצלחה תקדם את פנינו לתועלת ההמונים שייהנו מהיריד העשיר וממרכולתו התורנית-חסידית העניפה".

כאמור, היריד שנפתח ביום ראשון, יימשך עד יום חמישי כ"ה בתמוז, הכל בטלפון אחד: 07-338-338-33

בנוסף ניתן לצפות בקטלוג הספרים ולבצע הזמנה דרך מערכת נדרים פלוס.