מונרו הערב מול חיפה
מונרו הערב מול חיפהצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

שש פעמים בלבד הצליחה קבוצה שדורגה במקום 6 להדיח קבוצה שדורגה במקום 3, כולל בשלוש מחמש העונות הקודמות. אחת מאותן הקבוצות שעשתה זאת היא מכבי ראשל"צ שעשתה זאת מול הפועל חולון ב-2015, מול מכבי חיפה ב-2016 ושוב מול חולון אשתקד.

הערב (חמישי) פתחה מכבי ראשון לציון את שלב רבע גמר הפלייאוף מול מכבי חיפה כשהיא זו שהגיעה מהמקום השלישי ועל פי המשחק הערב נראה כי למדה את הלקח מיריבותיה בשנים האחרונות כשצלחה ללא קושי את המשחק הראשון של סדרת רבע הגמר מול המדורגת במקום השישי.

ראשל"צ שהגיעה לשלושה גמרים עד היום, כולל אחד בשנה שעברה, מחזיקה ביחד עם מכבי חיפה בתואר אליפות אחד והערב נראה היה כי הכתומים מעיר היין הם אלה שיכולים להמשיך לתואר שני.

חיפה שמחזיקה בהישג לו שותפים רק מכבי ת"א, הפועל ירושלים והפועל גלבוע/גליל, שהעפילו לשני גמרים רצופים בעשור החולף, לא הצליחה להוות יריב ראוי לכתומים מראשון לציון כשלאורך כל הערב פיגרו מולם.

ראשל"צ שעברה את שלב רבע הגמר בארבע ההופעות האחרונות שלה בפלייאוף – כאשר בכולן היא עשתה את זה ללא יתרון הביתיות, הצליחה לפתוח את הפלייאוף ברגל ימין אל מול אולם ריק מאוהדים בשל הגבלות נגיף הקורונה עם שתי ריצות בתחילת כל מחצית וכעת היא רחוקה מרחק ניצחון אחד מהעפלה לפיינל-פור נוסף כשהיא גוברת על חיפה בתוצאה 72:87.

חיפה שעלתה אל ליגת העל השנה לאחר עונה אחת בליגה הלאומית, תנסה לכפות שיוויון ולגרור למשחק שלישי מתוך מטרה לשחזר את ההצלחה שלהם מהפעם האחרונה בה שיחקו בפלייאוף כשהגיעו עד למעמד הגמר. בשנה שעברה, בליגה הלאומית היא הצליחה לעשות זאת ללא יתרון הבייתיות, בשביל לשחזר זאת גם בליגת העל היא תהיה חייבת לשפר את היכולת.