עובדים מהבית? ציוד משרדי שאתם חייבים

ריכזנו לכם רשימה של המלצות וציוד משרדי אשר יסייעו לכם במעבר לעבודה מהבית ובארגון פינת עבודה מתאימה.

תוכן שיווקי , כ"ז בתמוז תש"פ

משרד ביתי
משרד ביתי
iStock

בתקופה קשה זו אשר בה אנחנו נדרשים לשמור על עצמנו מפני וירוס הקורונה, בתי עסק רבים מצמצמים את הפעילות בתוך משרדי העסק ומעבירים את העובדים לעבודה מהבית.

עבודה מהבית דורשת מאיתנו יצירה של סביבת עבודה בה נוכל לספק את דרישת המעסיק מאיתנו להשלים את משימות העבודה בצורה הטובה ביותר עבור המעסיק שלנו. לעיתים הדבר כרוך בקשיים תפעוליים בתוך הבית, בתקופת הסתגלות מסויימת.

סביבת עבודה מוגדרת ונוחה

ברוב המקרים נצטרך להקדיש ולפנות אזור מסוים בבית לטובת שולחן עבודה נוח, הדברים החשובים שכדאי לשים אליהם לב מבחינת אזור העבודה הם: אזור אשר מאפשר עבודה ללא הסחות דעת, נקודת חשמל קרובה אחת לפחות, חלון בקרבת מקום לטובת אור יום, שולחן נוח לעבודה (לא קטן מידי ולא גדול מידי), אפשרות לסגור את האזור /החדר בזמן העבודה.

למי שעבודתו כרוכה בשיחות טלפון ארוכות כדאי מאוד לדאוג שיהיה קו טלפון קרוב וטלפון נייח (לא נייד), הטלפון הנייד בעל פחות קרינה ומחייב ישיבה באזור העבודה.

שעות עבודה והפסקות מוגדרות וקבועות

כאשר עובדים מהבית קשה לעמוד מול הפיתוי לבצע מטלות ביתיות, להכניס כלים למדיח, לסדר את הארונות, לשבת ולשוחח עם הילדים, לדבר עם חברים, לפתוח את המקרר וכד', כדי להימנע מכך ולצמצם את הסחות הדעת ההמלצה היא לקבוע גבולות מוגדרים, אזור בוא מתקיימת העבודה (ראה סעיף סביבת עבודה מוגדרת) ושעות עבודה והפסקות אשר מוגדרים מראש, אפשר גם ליידע את המעסיק על שעות העבודה שלנו ובכך ליצור התחייבות גם מולו.

ציוד משרדי מתאים

ציוד משרדי המיועד לעבודה מהבית יעזור לך להיות יותר אפקטיבי ויותר יעיל בעבודה מהבית, כסא משרדי נוח, שולחן עבודה אשר פנוי רק לדברים הרלוונטיים וממוקם בגובה הנכון לך ולכסא, מסך מחשב נכון לאופי העבודה וכד'.

במקומות עבודה מסוימים ניתן לבדוק מול המעסיק את האפשרות לקחת חלק מהציוד מהמשרד לבית על מנת לייצר את סביבת העבודה האידיאלית, במקרים אחרים המעסיק מממן את עלות הציוד שצריך לרכוש ובמקרים אחרים זו אחריות העובדים, בכל מקרה כדאי מאוד לרכוש את הציוד או לפחות את חלקו החשוב, כמו כסא משרדי ומסך המחשב.

לא זורקים לפח

כאשר עובדים עם מסמכי עבודה ברמת סודיות כזו או אחרת ואסור לזרוק אותם לפח כפי שהם, גם בבית, כמו במשרד, מגרסות הן הפתרון. יש צורך להצטייד גם במגרסת נייר ביתית כדי שלא יהיה ניתן לשחזר את המידע השמור במסמכים. מגרסות נייר מגיעות בכל מיני גדלים וסוגים בהתאם לאופי השימוש, אותן ניתן למקם בבית באזור העבודה או בפינה אחרת ולבצע את גריסת המסמכים שצריך (היום מקובל לגרוס גם דברי דואר ביתיים ככה שהמגרסה תוכל לשמש אתכם גם לכך).

הגנה על מידע

במידה יש חומרים מסווגים איתם עובדים, נהוג לשמור את הדברים במקום שמור ונעול כדי למנוע העלמות או איבוד חומר יקר, הדבר כולל ניירת, דיסקים, ציוד עבודה, דגמים וכד'. כיוון שברוב הבתים ואזורי המגורים אין שומר בכניסה או חברת שמירה כמו במשרדים, מומלץ מאוד לשים לב ולשמור את הדברים בכספת. כספת יכולה להיות קטנה וקומפקטית או גדולה ומסיבית, בחירת סוג הכספת תלויה בצרכים ובמקום בבית.

הכספת יכולה לשמש אותנו להגנה מול מקרים של גניבה או לשמירה על המידע במקום אחד ומוגן על מנת שזה לא יתחיל להסתובב בבית.

לסיכום, עולם התעסוקה השתנה וקרוב לוודאי שזה ילווה אותנו כך לתקופה ארוכה, חברות גדולות כקטנות הצהירו על כוונתם להעביר את כל העובדים שלהם לעבודה מהבית, חברות אחרות אשר מגייסות עובדים מבקשות לדעת אם למועמדים יש את האפשרות לעבוד מהבית כך שבכל מקרה כדאי ורצוי לייצר סביבת עבודה נוחה ומאפשרת בבית.

כיום ניתן לרכוש ציוד משרדי דרך חנויות אינטרנט, בחלק מחנויות הציוד המשרדי ניתן גם לקבל ייעוץ טלפוני אישי וסיוע בבחירת הפריטים המתאימים ביותר לאופי השימוש. קפרה היא חנות אינטרנטית לציוד משרדי אשר מספקת ייעוץ טלפוני ומשלוחים ללא עלות עבור לקוחותיה.

קפרה פועלת בישראל משנת 1991 ומספקת שירות איכותי ומקצועי לחברות ולפרטיים בכל הארץ ע"י צוות מיומן ומנוסה שרואה קודם כל את צרכי הלקוחות מול עיניו ומספק שירות אישי גם דרך חנות האינטרנט של החברה.