אילוסטרציה
אילוסטרציהREUTERS

אוטומטיזציה, ייעול תהליכי העבודה, קיצור זמן, הספק גבוה יותר, תוך עמידה בתקני איכות מחמירים וקפדניים – אלה הם רק חלק מיתרונות המעבדה העל-אוטומטית של חברת בקמן-קולטר, שהושקה במרכז הרפואי שיבא תל-השומר.

המגה-לאב עובדת 24 שעות ביממה, ובכך מייתרת את קיומה של מעבדה דחופה ייעודית, כמו גם מאפשרת לבצע תהליכים קדם-אנליטיים באופן מרוכז לכלל המעבדות בשיבא.

מעבר לייעול תהליכי העבודה באגף המעבדות, מעניקה המגה-לאב מענה חדשני, אוטומטי, מתקדם וכוללני, תוך שיפור השירות, שיפור האיכות והגברת הבטיחות, לרבות בעידן זה של קורונה.

למגה-לאב הסמכה בתקן ISO-15189 ייעודי למעבדות רפואיות; והיא נותנת מענה לדיסציפלינות רבות, ובהן ביוכימיה, המטולוגיה, אנדוקרינולוגיה, המודינמיקה, קרישה, ווירולוגיה ופרמקולוגיה.

ד"ר רם דולמן, ראש אגף המעבדות בשיבא: "שדרגנו את כל מערכות האוטומציה והאנליטיקה של המעבדה לטכנולוגיות החדישות ביותר של חברת דיאגנוסטיקה בינלאומית מובילה. שיבא הוא המרכז הרפואי הראשון בעולם בו הושקה והוטמעה המערכת המתקדמת והחדישה ביותר DxA 5000 של חברת בקמן-קולטר, המאפשרת לשפר את השירות למטופלים, את האיכות התפעולית והאנליטית, וכן להסיט את עיסוקם של העובדים מהטיפול הטכני בביצוע בדיקות המעבדה יותר אל תחום מומחיותם המקצועית''.

ד"ר דולמן הסביר כי ''יצירת בידול טכנולוגי זה יאפשר לנו לשלב במגה-לאב גם שירות אבחון מיקרוביאלי מהיר, ומסמן את המעבדה המרכזית של שיבא כמתקדמת ביותר בתחומה בעולם".

ד"ר איל צימליכמן, סמנכ"ל רפואה וחדשנות בשיבא: "המגה-לאב היא הישג יוצא דופן המבטא את החזון ואת רוח החדשנות של שיבא. בבסיס תפיסת החדשנות ARC עומד החזון לשנות את פני רפואת העתיד, והשקת המגה-לאב היא נדבך נוסף ביישום חזון זה. אנו מייצרים את המציאות של העתיד. נמשיך להעז, לחלום ולפרוץ גבולות".

שימי ארנסט, CIO שיבא: "המעבדה העל-אוטומטית היא חלק מתהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית שעובר שיבא. המעבדה תייעל את תהליכי העבודה, תקצר את זמן הבדיקות ובסופו של דבר תאפשר להעניק למטופל חוויית שירות מצוינת. אני מברך על שיתוף הפעולה הפורה בין מערכות המידע והמחשוב לבין צוותי המעבדה, שאיפשר את הקמת המעבדה תוך כדי המשך העבודה השוטפת במעבדות - וללא פגיעה בהספק שלהן".

פרופ' יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא: "המגה-לאב מהווה חלק מיישום חזון עיר הבריאות של שיבא, ומקור לעוצמה ולחיבור שבין הטכנולוגיה לאדם ובין החתירה של שיבא לשאוף קדימה כל הזמן. כמרכז הרפואי מספר 9 בעולם וכבית החולים של המדינה, אנו ממשיכים לשנות את פני הרפואה ולעצב את רפואת העתיד".