שחקני נבחרת ישראל
שחקני נבחרת ישראלצילום: פלאש 90

שיקול כלכלי או בדיחה מקצועית? וועדה מיוחדת הוקמה, שלל שמות עלו כאופציות ובסוף ימונה דווקא מי שהיה אמור להיות מפוטר מתפקידו כמנהלה המקצועי של נבחרות ישראל בכדורגל?

בשבועות האחרונים עוררה סוגיית זהותו של מאמנה הבא של נבחרת ישראל בכדורגל מהומה גדולה. מקורבים רבים דחפו למינוי הנציג שלהם למשרה המבוקשת ואף שמו של שחקן העבר ופרשן הספורט אייל ברקוביץ' נקשר בדבר האפשרות למינויו כמאמן על אף חוסר ניסיונו כמאמן.

היום (ראשון) פחות מחודש לאחר שהקומה בקול תרועה רמה, הודיעה ועדת האיתור בה ישבו יו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון, שחקן העבר ומנהל בית"ר ירושלים אלי אוחנה, מאמן העבר אלי כהן ויו"ר הוועדה המקצועית שינו זוארץ כי הם ממליצים על מינויו של לא אחר מאשר המנהל הטכני ווילי רוטנשטיינר למאמן הנבחרת.

ההחלטה של הועדה המיוחדת שהוקמה בכדי לבחון מי ראוי לאמן את הנבחרת הלאומית במסעה לעבר טורניר יורו 2020, עוררה זעם רב בקרב אוהדים וכל מי שהנבחרת הלאומית והספורט הישראלי חשוב לו, כשנראה כי המינוי של המנהל האוסטרי למאמן הנבחרת אינו מקצועי.

רק לא מזמן ניסו בהתאחדות לכדורגל להראות לאוסטרי את הדרך החוצה, כשרק סעיף תקציבי בחוזהו גרם להם להשאירו בתפקידו. זאת ועוד, למנהל האוסטרי אין ניסיון גדול במיוחד באימון כשאף מעולם לא אימן נבחרת בוגרת, דבר אשר היה אחד מהסעיפים הנדרשים ממי שבוועדת האיתור חיפשו למנות כמאמן.

בוועדת האיתור החליטו כי אל המנהל הטכני האוסטרי יצטרף גם שחקן העבר ועוזר מאמן הנבחרת אלון חזן, כשאלה יובילו את הנבחרת הלאומית בקמפיין ליגת האומות דרג ב' ובמשחקי הפלייאוף ליורו 2020 מול סקוטלנד בחצי הגמר וסרביה/נורבגיה בגמר.
‪ ‬
בהתאחדות לכדורגל אמרו כי "המלצת הוועדה התקבלה לאחר דיונים ארוכים וסיעור מוחות מעמיק ולנוכח ההיכרות המצוינת של רוטנשטיינר וחזן עם סגל שחקני הנבחרת הבוגרת בשנתיים האחרונות בזכות העבודה הצמודה אתם, חוסר הוודאות באשר לקיום המשחקים בספטמבר ובאוקטובר בשל נגיף הקורונה, המצב הכלכלי המאתגר והעובדה שנכון לעכשיו קיים ספק לגבי הפעילות הבינלאומית של הנבחרות הצעירות".

עוד אמרו בהתאחדות כי "רוטנשטיינר, על פי המתווה המוצע, ימשיך בכל תפקידיו כמנהל הטכני של ההתאחדות, ובכלל זה קורס הפרו".

כעת יביאו חברי וועדת האיתור המיותרת את המלצתם לאישור חברי הנהלת ההתאחדות לכדורגל שצפויים לאשר זאת, בתקווה כי החלטה זו לא תחבל בסיכויי הנבחרת הלאומית להעפיל לטורניר גדול לאחר יותר מ-40 שנים שחונות.